Forfærdelig 1. Trimester -hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

731 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. februar 2022

NH

Profilbillede for NH

Jeg er simpelthen på randen af sammenbrud… 

jeg er i 10. Uge og har helt fra start været voldsomt præget af kvalme, opkast og træthed.

jeg kan ikke være nogen steder, kaster op mellem 1-10 gange om dagen…

jeg har forsøgt med alle husmor råd - uden de hjælper. 
jeg kan slet ikke rumme hvis det her skal fortsætte sådan.

jeg går i en zombie tilværelse, sygemeldt og sengeliggende 80% af tiden… 

hvad kan man gøre? (Ingen ting, jeg ved det men havde brug for st komme ud med det )

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2022

Anonym

Prøv mintpastiller, de helt små der ligner p-piller

Fandt det råd, aller nederst på en side med råd mod graviditetskvalme..da jeg var desperat for at finde noget der kunne tage bare toppen..og da jeg havde prøvet alt andet gav jeg dem et forsøg, og de blev seriøst min redning

Anmeld Citér

17. februar 2022

HappyCamper

NH skriver:

Jeg er simpelthen på randen af sammenbrud… 

jeg er i 10. Uge og har helt fra start været voldsomt præget af kvalme, opkast og træthed.

jeg kan ikke være nogen steder, kaster op mellem 1-10 gange om dagen…

jeg har forsøgt med alle husmor råd - uden de hjælper. 
jeg kan slet ikke rumme hvis det her skal fortsætte sådan.

jeg går i en zombie tilværelse, sygemeldt og sengeliggende 80% af tiden… 

hvad kan man gøre? (Ingen ting, jeg ved det men havde brug for st komme ud med det )

Jeg er 9+5 i dag og har kvalme hele døgnet, men ingen opkast. Jeg kan dog ikke spise ret meget og har også tabt 2-3 kg. på et par uger.

Min læge har sagt at jeg skal prøve B6 vitamin 3 x dagligt, så det må jeg jo gøre. Har du prøvet det?

Anmeld Citér

17. februar 2022

NH

Profilbillede for NH
HappyCamper skriver:

Jeg er 9+5 i dag og har kvalme hele døgnet, men ingen opkast. Jeg kan dog ikke spise ret meget og har også tabt 2-3 kg. på et par uger.

Min læge har sagt at jeg skal prøve B6 vitamin 3 x dagligt, så det må jeg jo gøre. Har du prøvet det?

Nej det har jeg ikke, men det vil jeg da prøve… er dog udfordret af jeg ikk så godt ka spise vitamin piller- i startet spiste jeg både dem og fiskeolie men efter at have kastet dem op flere gange, er jeg ved at gå under bare ved tanken om at sku spise dem igen  i frygt for den grumme smag når de ryger op igen… 

Anmeld Citér

17. februar 2022

EKAB

Profilbillede for EKAB

Du skal gå til lægen og få hjælp. Så dårlig skal man ikke være

Anmeld Citér

17. februar 2022

NH

Profilbillede for NH
EKAB skriver:

Du skal gå til lægen og få hjælp. Så dårlig skal man ikke være

Jeg har forsøgt men de siger at det er bare sådan det er, og de kan ikke gøre noget ved det

nu har jeg været på apotek og hente b6. Håber de virker.

Anmeld Citér

17. februar 2022

Anonym

Jeg kastede op dagligt frem til dagen før fødslen Det var simpelthen det værste og jeg smed 8kg under graviditeten (jeg kunne tåle det) Det eneste der virkede for mig var væske og b6 vitamin i infusion og masser af sunlolly is

Håber du finder en løsning

Anmeld Citér

17. februar 2022

Lambi90

Profilbillede for Lambi90

Søde du, av for en omgang. 
kvalme og oplast kan simpelthen næsten lave skår i lykken! Jeg havde selv en frygteligt 1. Trimester. Jeg ringede til lægen fordi apoteket sagde at jeg ikke måtte tage b6 uden at have talt med lægen. I telefonen på jeg have lydt helt mærkelig - hun ville ihvertfald lige se mig. Hun tog en masse blodprøver og henviste mig til "kvalmeklinikken" for gravide på sygehuset. En jordemoder ringede til mig hver uge for at sikre at jeg havde det godt. Gode råd jeg kan give videre; 

75mg b6 dagligt (tal evt med læge om det)

seaband køresygearmbånd

spis lidt hver 2. Time mindst

vigtigst er multivitaminen, så drop de andre for en tid, hvis de øger kvalmen

jeg blev også rådet til at vente med at starte på jern, da forstoppelse kan gøre kvalmen værre - så jeg startede først i uge 14/15, og er endnu ikke helt med på at tage det hver dag

yoghurt virkede godt for mig, både på kvalmen, men også for at holde lidt væske og sukker nede

helt hvidt brød

saftevand

- det var vidst det jeg lige kunne komme på.

Jeg håber du snart kan blive fri af kvalmen og især opkasten! For mig begyndte det at vende ca. i uge 11/12.

og hey! Stort tillykke med spiren

Anmeld Citér

17. februar 2022

Mrs.

Jeg har også ligget syg med opkast i sådan et omfang jeg begyndte at kaste blod op til sidst og tabte mig. Det stod på til uge 15/16 ca. fik kvalmestillende medicin 3xdagligt for at dæmpe det værste så jeg kunne få bare lidt mad ned. Det er SUPER hårdt.. men det er gudskelov gået i sig selv. Har lige haft 2-3 gange efterfølgende hvor jeg pludselig er blevet ramt af kvalme og har kastet op, men ellers ikke. 
Krydser fingre for det snart går over og du kan nyde graviditeten  føler med dig! Er virkelig uoverskueligt at være i. 

Anmeld Citér

18. februar 2022

Anonym

Jeg har også haft kvalme, men heldigvis uden opkast, min læge sagde at jeg ikke skulle tøve med at ringe hvis man kastede op, for det kunne hun gøre noget ved

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.