Vitaminer og jern - hvornår på dagen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

415 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. februar 2022

HappyCamper

Jeg har mistet overblikket. Måske er der en venlig sjæl der lige har siddet og lavet regnestykket eller som måske ved noget om netop vitamin- og jerntilskud.

Jeg skal, efter aftale med lægen, tage:

• Multivitamin x 2 (samtidig)

• Jern x 2 (samtidig)

• B6 vitamin x 3 (fordelt jævnt over hele dagen)

• D-vitamin x 1

Jeg kan overhovedet ikke finde ud af alle de der regler med “ikke-tæt-på-indtagelse-af-mælk”-tidspunkt og “sammen-med-måltid”. Så.. er nogen lykkedes med at lave en god plan? :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2022

B&J

morgen B6 

middag B6

Aftensmaden: Multivitamin + D-vitamin + B6 

Når du skal i seng Jern 

Anmeld Citér

17. februar 2022

HappyCamper

B&J skriver:

morgen B6 

middag B6

Aftensmaden: Multivitamin + D-vitamin + B6 

Når du skal i seng Jern 

Tak! Virkelig.. jeg havde totalt mistet overblikket (og kvalmen hjælper heller ikke), så nu gør jeg bare sådan der :-)

Anmeld Citér

17. februar 2022

Sheiken

Jeg er enig i, at det er den rækkefølge i løbet af dagen, jeg selv ville tage kosttilskuddene i.

Ikke for at bidrage yderligere til forvirringen. Men d-vitamin er go’ til aftensmaden, fordi den optages bedst sammen med fedtholdig mad. Og jerntilskud optages bedst med c-vitamin (som jo bare ka’ være et glas appelsinjuice el. lign) - Men derimod ikke særlig godt med mælkeprodukter (calcium)

Anmeld Citér

17. februar 2022

B&J

HappyCamper skriver:

Tak! Virkelig.. jeg havde totalt mistet overblikket (og kvalmen hjælper heller ikke), så nu gør jeg bare sådan der :-)

Det er også en stor forvirring omkring alle de piller. Ville også være så meget nemmer hvis man kunne tage det hele på engang

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.