Første lægebesøg - hvad skal der ske? :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.177 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. februar 2022

Anonym trådstarter

Jeg skal til mit første lægebesøg i dag hvor jeg er 8+6. 

Er der mon nogen der har været afsted for nylig som kan fortælle mig hvad der skal ske? Der er sat 45 minutter af. Så længe har jeg aldrig været til lægen før.. ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Du skal have udfyldt din vandrejournal, hvor lægen stiller dig nogle spørgsmål om dig og din mand.. Og så skal du have taget blodprøve, tjekket vægt og have lavet lidt prøver for fx jerntal, sukker i blodet og protein i urinen.. 

Nogle læger såsom min egen scanner også, hvis man gerne vil have det.. Det kommer an på, om de selv har scanner eller hvad.. 

Og ja så er der sat tid af til, hvis du har spørgsmål eller noget du vil snakke om 

Anmeld Citér

15. februar 2022

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Tillykke med graviditeten

For mange er første graviditet forbundet med uvished om hvad der er i vente. Derfor er en af grundene til at den afsatte tid er så lang, at der er tid til at snakke om forskellige ting. 
Derudover skal der opstartes vandrejournal. Dertil skal der indsamles nogle informationer, værdier(blodtryk, vægt osv), oplysninger mm. 

Anmeld Citér

15. februar 2022

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Blodprøve, urinprøve, blodtryk. Og så en masse spørgsmål til vandrejournalen og svangre journalen. Jeg tror de vurderer ens ressourcer og om man evt har brug for særligt forløb hos jm. Jeg blev fx visiteret til ekstra jm tider pga tidligere traumatisk fødsel. Og så en snak om livsstil, vitamin tilskud og lign 

Jeg vidste ikke at jeg skulle have partners cpr nr med 

Anmeld Citér

15. februar 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg skal til mit første lægebesøg i dag hvor jeg er 8+6. 

Er der mon nogen der har været afsted for nylig som kan fortælle mig hvad der skal ske? Der er sat 45 minutter af. Så længe har jeg aldrig været til lægen før.. ��

Jeg fik foretaget en graviditet test for at bekræfte graviditet. Så blev der stilket spørgsmål i forhold til sygehistorie i familien. Og det var det. Fik først taget blodprøver et par uger efter 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.