Inseminering dagen efter ægløsningssprøjte ?!?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.118 visninger
3 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. februar 2022

Anonym trådstarter

Hej alle ��

Jeg sætter stor pris på alle erfaringer vedr. IUI med Ovitrelle !

Jeg fik Ovitrelle torsdag på cyklusdag 11 kl 21, og blev insemineret dagen efter kl 12:30…

Jeg havde et æg på 18mm., men mit spørgsmål er bare, om det ikke er alt for tidligt efter Ovitrelle (15,5 time) at blive insemineret?
Alle steder jeg læser mig til, så skal der gå cirka 36 timer fra Ovitrelle.

Jeg blev insemineret med donersæd, og det overlever kun OP til 24 timer, dvs. at de højst sandsynligt ‘døde’ senest kl 12:30 lørdag , og på det tidspunkt var det kun 39,5 time siden Ovitrelle? Så jeg havde måske ikke engang fået ægløsning før sæden reelt set var død?

Er der nogle, der vil hjælpe med erfaringer, vil jeg blive virkelig glad!

//Marie

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2022

BM2021

Vil give dig ret i, at det virker mærkeligt - jeg er alle gangene blevet insemineret 36 timer senere - jeg ville spørge for at få ro på!

Anmeld Citér

15. februar 2022

Ammelia

Profilbillede for Ammelia

Jeg er 4 gange insemineret hvor jeg har taget otriville dagen før.. hhv. insemineret dag 12, 11, 10, 12 og denne gang på dag 13, 36 timer efter otriville

de sagde til mig at sæden kan holde i op til 5 dage i livmoderen… men måske derfor jeg ikke er blevet gravid.. afventer testdag torsdag/lørdag

Anmeld Citér

23. marts 2022

Anonym trådstarter

Tak for svar! 

Ammelia, jeg vil helt klart sige til klinikken, hvis jeg var dig, at det er alt for tidligt at inseminerer. 
hvis du bruger donersæd lever det kun op til 24 timer, fordi det er optøet, hvorimod sæd fra en mandlig partner, hvor man bliver insemineret med det samme, kan sæden derfor leve op til 5 døgn. 
Det er derfor, at timing med donersæd er så mega vigtigt

Jeg har nu skiftet klinik og de bekræfter, at det er alt for tidligt at inseminerer før minimum 24 timer efter Ovitrelle

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.