amning eller flaske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.102 visninger
6 svar
0 synes godt om
14. februar 2022

Anonym trådstarter

Jeg er gravid igen og vi prøvede at regne på hvor meget vi skal bruge hver måned (som minimum) på bleer osv. til den lille, og min kæreste var hurtig til at skrive sutter og MME på og da jeg sagde han skulle huske ammeindlæg, spurgte han hvorfor og tilføjede "du kommer jo ikke til at amme". Vores yngste var flaskebarn da jeg ikke havde mere mælk efter en måned, men den ældste blev ammet i et år.

Har min kæreste ret, bliver vores lille nye også flaskebarn eller er der en chance for at jeg vil kunne amme denne gang? Jeg kan mærke at havde set frem til at amme igen, og ikke give flaske medmindre det er nødvendigt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2022

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Jeg er gravid igen og vi prøvede at regne på hvor meget vi skal bruge hver måned (som minimum) på bleer osv. til den lille, og min kæreste var hurtig til at skrive sutter og MME på og da jeg sagde han skulle huske ammeindlæg, spurgte han hvorfor og tilføjede "du kommer jo ikke til at amme". Vores yngste var flaskebarn da jeg ikke havde mere mælk efter en måned, men den ældste blev ammet i et år.

Har min kæreste ret, bliver vores lille nye også flaskebarn eller er der en chance for at jeg vil kunne amme denne gang? Jeg kan mærke at havde set frem til at amme igen, og ikke give flaske medmindre det er nødvendigt.

Jeg har 2 børn. Den ældste blev flaskebarn efter en måned, da jeg ikke ville kæmpe mere med amningen der. - Det var dog ikke pga for lidt mælk, men andre problemer. 

Min yngste er 2 år og er amme barn med stort A. Vi ammer stadig og nyder det begge to.

Det kan jo være mange grunde til at amningen går i vasken og mælken forsvinder. Hyppigst har det noget med teknikken at gøre. Hvis nu du får lidt ekstra hjælp til opstarten så tror jeg sagtens du kan få et godt ammeforløb igen. 

Jeg fik hjælp til amning med nr 2 i form af et døgn på barselsgangen hvor vi fik hjælp ved hver amning, og et ekstra besøg i ammeambulatoriet hvor vi gennemgik teknikken og fik finjusteret nogle stillinger. Efter det besøg kørte amningen bare, det var så meget værd!

Anmeld Citér

14. februar 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Ja der er chancer for du kan amme igen. Bare fordi du ikk kunne den sidste behøver det ikk betyde du ikk kan den sidste. Ingen forløb er ens  

Anmeld Citér

14. februar 2022

StineW79

Profilbillede for StineW79

Self vil du ku amme igen.

Og ellers ka man jo kombiner amning, med flaske.

Og hvis det ik fungere, er flasken jo heldigvis den perfekte løsning.

Det er self klart nemmer at få amningen til at fungere, hvis der er god opbakning til det, tid og ro. Men gør da forsøgt, og nyd det, lige meget, hva resultatet bliver. Vh Stine 

Anmeld Citér

14. februar 2022

Naha

Anonym skriver:

Min den første var flaskebarn fra hy var 3 uger gammel.

Venter nr 2 nu, og har tager et ammme forløb, købt en bog osv, jeg er 110% sikker på at kunne fuldamme min kommende søn. Har fået at vide af flere amme vejleder at der intet er til hindring for at kunne amme 2 gang når det ved nr 1 gik i vasken.

Min kæreste er indstille på at støtte mig i ammningen, han ønsker i sidste ende at hvis jeg ønsker at amme så er den den vej vi går 100%

Ja der er fordele og ulemper ved både ammning og flaske. 

Anmeld Citér

15. februar 2022

My1234

Jeg ammer denne gang, selvom det ikke gik med min første. 
Økonomisk set, synes jeg det er meget fornuftigt at tage højde for. Hvis det lykkes at amme , så er der jo bare de ekstra penge fri i budgettet

Anmeld Citér

15. februar 2022

Girafmor

Det lykkedes mig at fuldamme nr 3, selvom det ikke var lykkedes med de første 2.

Tilslutter mig koret, hvad der er sket med de ældste behøver ikke have betydning for den lille nye.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.