Hjælp kun 1 forkerne på dag 1.. erfaring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

634 visninger
5 svar
1 synes godt om
13. februar 2022

Reign

Profilbillede for Reign

Jeg håber at der er nogen med en solskinshistorie vedrørende IVF og celledeling.. jeg er dybt ulykkelig lige nu..

Har lige fået at vide, at de hverken kan fortælle mig om befrugtningen er sket fyldestgørende her på dag 1, da hun umiddelbart kun kan se 1 forkerne (hvor der sku ses 2).. Hun siger så at det også sagtens KAN have været der den sidste kerne, men at det ligesom forsvinder igen (helt normalt)..

Men hun var ikke så optimistisk, men vil ringe igen i morgen..

Er der nogen af jer der har oplevet det samme, som fik et barn ud af det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2022

JRC

Profilbillede for JRC

Hvordan kan det være du allerede få svar på hvordan det ser ud efter en dag? Normalt skal der gå 2 dage for at se hvilken retning æggene udvikler sig. Der kan jo nå at ske ret meget på 2 døgn medmindre det ikke er lykkedes med befrugtning eller celledelingen går helt i stå allerede på dag 1. 

Anmeld Citér

13. februar 2022

fresia

Profilbillede for fresia

Når man kigger på æggene, er det kun et øjebliksbilledet - medmindre klinikken har en time-laps. Når man kun ser en pronuclei, er det et tegn på at ægget er befrugtet, men man kan ikke sige om det vil dele sig som ønsket før dagen efter. Men det er ikke umuligt ☺️ 
selvfølgelig vil man altid foretrække at se to, men man kan aldrig vide om det er dimensionen man ser ægget i, eller om man måske har misset stadig med 2 pronuclei og de eventuelt er smeltet sammen. 

Anmeld Citér

13. februar 2022

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987
JRC skriver:

Hvordan kan det være du allerede få svar på hvordan det ser ud efter en dag? Normalt skal der gå 2 dage for at se hvilken retning æggene udvikler sig. Der kan jo nå at ske ret meget på 2 døgn medmindre det ikke er lykkedes med befrugtning eller celledelingen går helt i stå allerede på dag 1. 

Det kommer an på, hvor man går henne.

Da vi gik i det offentlige fik vi først noget at vide på dag 5. 
I det private fik vi allerede besked dagen efter, og flere gange løbende indtil ÆO.

Anmeld Citér

13. februar 2022

Reign

Profilbillede for Reign
JRC skriver:

De sagde i går efter ægudtag, at de ville ringe i dag og sige om ægget var befrugtet, så skal det jo have delt sig til i morgen (forhåbentlig)

Anmeld Citér

13. februar 2022

Reign

Profilbillede for Reign
fresia skriver:

Når man kigger på æggene, er det kun et øjebliksbilledet - medmindre klinikken har en time-laps. Når man kun ser en pronuclei, er det et tegn på at ægget er befrugtet, men man kan ikke sige om det vil dele sig som ønsket før dagen efter. Men det er ikke umuligt ☺️ 
selvfølgelig vil man altid foretrække at se to, men man kan aldrig vide om det er dimensionen man ser ægget i, eller om man måske har misset stadig med 2 pronuclei og de eventuelt er smeltet sammen. 

Jeg ved at de bruger time-laps, men ved ikke om hun har gennemgået den Hun snakkede meget om at hun jo ikke kunne være sikker på at der havde været et ekstra "horn" (pronuclei), men hun var bare ikke så positiv over det.. Og ved godt det jo bare er sådan det er, men føler jeg får en våd klud i ansigtet i morgen, og får den sikkert imens jeg er på arbejde og skanner gravide ;(

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.