6 mdr søvn og døgnrytme, hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

929 visninger
3 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. februar 2022

Anonym trådstarter

Min baby er 6 mdr lige om lidt, og vi er alene på barsel.

Jeg forsøger at få lidt rutiner ind i hverdagen, og vi er netop gået igang med fast føde i form af grød, mos osv.

Jeg har for tiden svært ved at få ham til at sove, og hans lure er alt for korte hvilket går ud over hans humør og tærer på min energi

Jeg er interesseret i at høre, hvordan jeres rutiner er/var med en baby i ca den alder fra baby står op med klokkeslæt og til baby igen står op næste morgen. Hele døgnet med nattesøvn, mælk, mad, lur, bad, turer osv. Hele døgnet så jeg har lidt inspiration til at få dagen til at gå og få rutiner ind :-)

PT står baby op ved 8 tiden og får brystmælk

Leger

Får brystmælk

Puttes til lur ved 10 tiden (sover alt mellem 1/2-1 time)

Får brystmælk

Leger

Får lidt smagsprøver på mad/mos/grød

Bad (hver 2 dag ca)

Puttes til lur efter at have været vågen nogle timer (sover alt mellem 1/2-1 time ca) 

Så er det blevet eftermiddag og lur er lidt mere flydende og nogle dage svært at få ham til at sove eller lege for sig selv, han hænger nogle dage meget på mig, idag har han dog gerne ville ligge og lege imens jeg fik ordnet nogle ting. 

Men jeg synes bare at de her lure er alt for korte?

Om natten sover han fint og vågner 2-3 gange og får brystmælk. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2022

Anonym

Anonym skriver:

Min baby er 6 mdr lige om lidt, og vi er alene på barsel.

Jeg forsøger at få lidt rutiner ind i hverdagen, og vi er netop gået igang med fast føde i form af grød, mos osv.

Jeg har for tiden svært ved at få ham til at sove, og hans lure er alt for korte hvilket går ud over hans humør og tærer på min energi

Jeg er interesseret i at høre, hvordan jeres rutiner er/var med en baby i ca den alder fra baby står op med klokkeslæt og til baby igen står op næste morgen. Hele døgnet med nattesøvn, mælk, mad, lur, bad, turer osv. Hele døgnet så jeg har lidt inspiration til at få dagen til at gå og få rutiner ind :-)

PT står baby op ved 8 tiden og får brystmælk

Leger

Får brystmælk

Puttes til lur ved 10 tiden (sover alt mellem 1/2-1 time)

Får brystmælk

Leger

Får lidt smagsprøver på mad/mos/grød

Bad (hver 2 dag ca)

Puttes til lur efter at have været vågen nogle timer (sover alt mellem 1/2-1 time ca) 

Så er det blevet eftermiddag og lur er lidt mere flydende og nogle dage svært at få ham til at sove eller lege for sig selv, han hænger nogle dage meget på mig, idag har han dog gerne ville ligge og lege imens jeg fik ordnet nogle ting. 

Men jeg synes bare at de her lure er alt for korte?

Om natten sover han fint og vågner 2-3 gange og får brystmælk. 

Du vil nok finde ligeså mange holdninger og gode ideer, som vil finde folk der gerne vil sælge ekspertråd… men jeg synes, at det du beskriver lyder fuldkommen normalt… og jeg ville ikke begynde at bruge andre rytmer som udgangspunkt for hvordan mit eget barns dag skulle struktureres. Det lyder som om alt er indenfor målskiven hos jer, og nogle børn sover bare korte lure og vil gerne være tæt på en tryg voksen - det er fuldkommen normalt. 

Anmeld Citér

10. februar 2022

FrkS

Profilbillede for FrkS

Jeg synes det lyder som en fin rytme overordnet set. Men han kunne nok godt bruge lidt mere søvn i løbet af dagen. Da mine børn var 6 måneder vågnede de også efter ca 45 min og det tror jeg er rimeligt almindeligt. Men de var ikke friske og klar til at komme op, så i en periode til de havde lært at sove nogle lidt længere lure, så satte jeg alt ind ved middagsluren, for at få den til at vare længere. Så når vi nærmede os tidspunktet hvor de plejede at vågne, så stod jeg klar ved vognen for at kunne rokken trille tilbage i søvn inden de vågnede for meget op. Nogle gange kunne jeg stå der og rokke i en halv time og det var virkelig irriterende, men de faldt altid i søvn igen og resten af dagen var meget lettere. 

Anmeld Citér

10. februar 2022

Panther

Profilbillede for Panther
FrkS skriver:

Jeg synes det lyder som en fin rytme overordnet set. Men han kunne nok godt bruge lidt mere søvn i løbet af dagen. Da mine børn var 6 måneder vågnede de også efter ca 45 min og det tror jeg er rimeligt almindeligt. Men de var ikke friske og klar til at komme op, så i en periode til de havde lært at sove nogle lidt længere lure, så satte jeg alt ind ved middagsluren, for at få den til at vare længere. Så når vi nærmede os tidspunktet hvor de plejede at vågne, så stod jeg klar ved vognen for at kunne rokken trille tilbage i søvn inden de vågnede for meget op. Nogle gange kunne jeg stå der og rokke i en halv time og det var virkelig irriterende, men de faldt altid i søvn igen og resten af dagen var meget lettere. 

Det er en klassiker! De sover i intervaller omkring 45 minutter, og så skal de “hjælpes” over i interval nr 2.

Kender så mange (inkl mig selv) der stod klar til at rokke så snart baby begyndte at røre på sig efter 1. interval, så man kunne nudge dem videre i søvnen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.