Positiv ægløsning og graviditets test

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

395 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. februar 2022

Anonym trådstarter

Jeg aborterede for 2 uger siden i uge 12. I dag tog jeg en ægløsningstest for at være klar til at prøve igen når kroppen er det. Testen var positiv  og det var jo dejligt. Af en eller anden grund tog jeg en graviditetstest bagefter og den var også positiv! Nu er jeg forvirret...hvis jeg stadig har hcg tilbage i kroppen, hvordan kan jeg så have ægløsning Jeg plejer altid at kunne stole på både ægløsning og graviditets teste, så jeg er virkelig forvirret nu.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2022

MJL88

Anonym skriver:

Jeg aborterede for 2 uger siden i uge 12. I dag tog jeg en ægløsningstest for at være klar til at prøve igen når kroppen er det. Testen var positiv  og det var jo dejligt. Af en eller anden grund tog jeg en graviditetstest bagefter og den var også positiv! Nu er jeg forvirret...hvis jeg stadig har hcg tilbage i kroppen, hvordan kan jeg så have ægløsning Jeg plejer altid at kunne stole på både ægløsning og graviditets teste, så jeg er virkelig forvirret nu.

En ægløsningstest slår også ud på forhøjet HCG, så du har højst sandsynligt ikke ægløsning, men stadig forhøjet HCG endnu. Efter min SA var der HCG i kroppen i måneds tid. 

Er virkelig ked af dit tab Håber snart du er gravid igen

Anmeld Citér

9. februar 2022

2021baby

Ægløsningstest kan også reagere på HCG. Jeg har aldrig i mit liv fået en positiv ægløsningstest, andet end da jeg var gravid. Der var den bragende positiv. Derfor tog jeg en graviditetstest, som også viste positiv. Så det kan sagtens være fordi HCG ikke er ude af kroppen. Har du fået tjekket blodprøve hos læge, for at se om det er gået i 0 efter aborten? 

Anmeld Citér

9. februar 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Som de andre siger, slår testen ud på at du stadig har hcg i kroppen. Du kan, hvis du vil, tage en graviditetstest hver 2.-3. dag og holde øje med når den bliver negativ. Først når hcg er ude af kroppen, kan din cyklus starte igen, og du kan så starte med at teste for æl.

Er ked af at høre om dit tab Håber det snart lykkes for dig igen

Anmeld Citér

10. februar 2022

Anonym trådstarter

Okay, så giver der jo mening Jeg må væbne mig med tålmodighed lidt endnu.

Tak for jeres svar

Anmeld Citér

10. februar 2022

Anonym trådstarter

2021baby skriver:

Ægløsningstest kan også reagere på HCG. Jeg har aldrig i mit liv fået en positiv ægløsningstest, andet end da jeg var gravid. Der var den bragende positiv. Derfor tog jeg en graviditetstest, som også viste positiv. Så det kan sagtens være fordi HCG ikke er ude af kroppen. Har du fået tjekket blodprøve hos læge, for at se om det er gået i 0 efter aborten? 

Nej jeg har ikke fået tjekket blodprøve. Jeg endte med en udskrabning og derfor fik jeg at vide at det ikke var nødvendigt da det hele jo gerne skulle være ude.

Tak for svar

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.