Fars 14 dages barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.858 visninger
3 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. februar 2022

Babyi2021

Profilbillede for Babyi2021

Jeg skal snart føde, og i den forbindelse har faren til barnet 14 dages barsel fra hans job. Han er desuden medlem af 3f hvis det har en betydning. Han arbejder i hverdage.

Mit måske dumme spørgsmål er:

er det 14 sammenhængene dage så det også gælder weekenden? Så hvis vi fx. Føder d. 10 februar skal han så starte på job d. 25? 

Eller er det 14 hverdage, så hvis jeg føder d. 10 februar starter han på job d. 2 marts?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2022

Anonym

Det er 14 dage, ligegyldig om det er weekend eller helligdag  

Anmeld Citér

9. februar 2022

Anonym

Det er 14 dage inkl. weekend og helligdage.

Hvornår hans fædreorlov starter, kommer an på, om fødselsdatoen tæller med.

Jeg er HR medarbejder i en statslig styrelse og hos os, tæller fødselsdatoen ikke med - det er en betalt fridag

Dvs føder du d. 10 februar, starter fædreorloven dagen efter d. 11. februar og varer indtil 24. februar - vel at mærke hvis far ønsker at holde dem i umiddelbar forlængelse af fødslen

De to ugers fædreorlov skal jo blot holdes indenfor de første 14 uger efter fødsel.

Anmeld Citér

9. februar 2022

Babyi2021

Profilbillede for Babyi2021
Anonym skriver:

Det er 14 dage inkl. weekend og helligdage.

Hvornår hans fædreorlov starter, kommer an på, om fødselsdatoen tæller med.

Jeg er HR medarbejder i en statslig styrelse og hos os, tæller fødselsdatoen ikke med - det er en betalt fridag

Dvs føder du d. 10 februar, starter fædreorloven dagen efter d. 11. februar og varer indtil 24. februar - vel at mærke hvis far ønsker at holde dem i umiddelbar forlængelse af fødslen

De to ugers fædreorlov skal jo blot holdes indenfor de første 14 uger efter fødsel.

Tak, jeg vil da lige undersøge om fødselsdatoen i hans tilfælde også er en betalt fridag

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.