Da jeg testede positiv, var jeg et par dage efter sikker på, at den sad forkert eller noget var galt. Min krop gjorde ondt, som jeg kun før har haft det ved cyster på æggestokkene. Dagene var SÅ lange indtil 6+3 hvor vi tog til en tidlig tryghedscanning (koster ca. 500kr), og til vores store lettelse sad den helt rigtigt og havde hjerteblink - herefter kunne jeg stoppe med at teste.
I ugerne op til NF blev jeg igen urolig, selvom jeg virkelig prøvede at lade være. De var en halv time forsinkede på dagen, og jeg kunne næsten ikke være i det, men derinde lå altså en vældig spjættende og fin baby, og jeg stortudede så snart hun slap mit maveskind og jeg måtte bevæge mig.
kort efter fik jeg corona (14+), og blev igen bange, for jeg havde virkelig været syg. Dagene gik og vores tidlige kønsscanning kom nærmere og nærmere, og jeg nåede kun lige at blive rask til den. Ærligt havde jeg helt glemt at vi ville få kønnet at vide den dag, og var allermest optaget af om der stadig var liv. Allerede inden jordemoderen sagde noget, så vi den lille spjætte rundt derinde, og min kæreste, der havde forsøgt at berolige mig inden, klemte min hånd og alt var godt.
Siden er jeg virkelig vokset meget, så jeg er ikke så meget i tvivl om om der er liv. Men misdannelsesscanning er også lidt nervepirrende, og pt alt for langt ude i fremtiden. Men altså, lillen har ikke godt af alle de bekymringer, siger JM, så jeg forsøger virkelig at ligge dem på hylden og glæde mig over min graviditet istedet - eller jeg tror faktisk at jeg ER nået til at glæde mig. bekymringerne dukker op i ny og næ, og skal lige ligges til ro igen. Men som min veninde sagde det, så vil der fra nu af altid være bekymringer; er der misdannelser, sker der noget inde i maven efterfølgende, hvad med fødslen, og hvad med bagefter - stopper man nogensinde med at bekymre sig om sit barn har det godt? Ifølge min mor og mavefornemmelse; nej. Men vi må prøve at være i det, så rolige som vi kan 
Jeg ønsker dig god bedring hvis du er syg af coronaen, og håber at du kan finde ro i din graviditet, lidt før end jeg. Evt køb en tidlig scanning, det er altså virkelig det værd efter min mening!