Fotobøger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

607 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. februar 2022

Anonym trådstarter

Hejsa. Jeg plejer at fremkalde en masse billeder af hvad vi har lavet igennem året. Ikke kun hvis vi har været på ferie, men også de små hverdagsøjeblikke. Jeg plejer at sortere billederne og skrive bagpå, hvad/hvem der er på billedet så jeg altid kan huske hvorfor dét billede blev fremkaldt og hvem der er på. Men fordi det fylder så meget, så overvejer jeg kraftigt at fremkalde en fotobog - men fungerer det med en fotobog hvis den ikke er dedikeret til en rejse eller bliver det bare ét stort virvar? Eller er der en tredje løsning jeg ikke har tænkt på?  

På forhånd tak for jeres hjælp

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2022

Rosin1980

Profilbillede for Rosin1980

Hejsa,

Jeg har købt sådan nogle “scrap-bøger” i Bog og Ide. Tror faktisk de oprindeligt var tænkt til konfirmationer? 

Nå, men jeg skriver er par linjer i dem engang i mellem, og fremkalder billeder som jeg så laver til nogle kollager - sætter dem ind med limstift og skriver så en tekst ved siden af hvis jeg har lyst.

Det er meget lavpraktisk, men fungerer fint for mig i stedet for “barnets bog” hvor kategorier osv aldrig passer ind. Jeg får desværre ikke taget mig sammen til at lave Den Store Fotobog på en hjemmeside

Anmeld Citér

8. februar 2022

SH-Baby

Profilbillede for SH-Baby

Jeg lavede en fotobog til min datter i 10 års fødselsdagsgave, hvor billederne var alt mellem himmel og jord fra det sidste år. Hun elsker at kigge i den. Så jeg kan varmt anbefale fotobøger, men min erfaring er også, at de tager lang tid at lave, hvis man er perfektionistisk anlagt

Anmeld Citér

8. februar 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Jeg laver en fotobog hvert år. Jeg synes slet ikke at det virker rodet. Jeg samler selvfølgelig billeder fra fx ferier, fødselsdage eller andet hvor der er taget mange billeder ved samme begivenhed. Diverse billeder der ikke rigtig passer ind med andre, sætter jeg på sider der er delt ind efter måneder. 

Det er også muligt at skrive en tekst til hver billede. 

Men det tager lang tid at lave, hvis man gerne vil redigere i billederne, fx lyssætning og klippe dem til så de bliver mere fokuserede. Jeg plejer at tage alle billeder der er taget for en måned af gangen og sætte ind løbende.

Hele familien synes det er sjovt at tage bøgerne frem

Anmeld Citér

8. februar 2022

Gæsten1984

Profilbillede for Gæsten1984
Anonym skriver:

Hejsa. Jeg plejer at fremkalde en masse billeder af hvad vi har lavet igennem året. Ikke kun hvis vi har været på ferie, men også de små hverdagsøjeblikke. Jeg plejer at sortere billederne og skrive bagpå, hvad/hvem der er på billedet så jeg altid kan huske hvorfor dét billede blev fremkaldt og hvem der er på. Men fordi det fylder så meget, så overvejer jeg kraftigt at fremkalde en fotobog - men fungerer det med en fotobog hvis den ikke er dedikeret til en rejse eller bliver det bare ét stort virvar? Eller er der en tredje løsning jeg ikke har tænkt på?  

På forhånd tak for jeres hjælp

Vi lavede en fotobog til vores yngste i julegave, fra 0-8år,da hun ingen billede bøger havde (barn nr 2,du ved) og det fungerede skide godt. Brugte smartphoto. Det eneste der var træls var at travle igennem 8 års billeder og begrænse sig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.