Redde sej steg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.187 visninger
3 svar
3 synes godt om
6. februar 2022

Lomm

Profilbillede for Lomm

Jeg har købt en Brisket (oksespidsbryst) uden egentlig at vide hvad det var eller hvordan den skulle tilberedes. Jeg har så stegt den for kort tid, og selvom den er gennemstegt, var det noget frygtelig sejt noget. Vi opgav at spise den i dag, men jeg tænker lidt på om man bare i morgen kan putte den tilbage i ovnen i nogle timer så den bliver mør?

Eller må jeg bare opgive og bruge kødet til biksemad?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2022

Liland

Profilbillede for Liland
Lomm skriver:

Jeg har købt en Brisket (oksespidsbryst) uden egentlig at vide hvad det var eller hvordan den skulle tilberedes. Jeg har så stegt den for kort tid, og selvom den er gennemstegt, var det noget frygtelig sejt noget. Vi opgav at spise den i dag, men jeg tænker lidt på om man bare i morgen kan putte den tilbage i ovnen i nogle timer så den bliver mør?

Eller må jeg bare opgive og bruge kødet til biksemad?

Jeg ville nok smide det i en stegeso, med grove grøntsager og lidt væske ved (så er der også grundlag for en god sovs) 

og så give den en god times tid til halvanden ved 175 grader.

et spidsbryst, skal brunes af ved høj varme og derefter steges lang tid ved lav varme  

Anmeld Citér

7. februar 2022

Lomm

Profilbillede for Lomm
Liland skriver:

Jeg ville nok smide det i en stegeso, med grove grøntsager og lidt væske ved (så er der også grundlag for en god sovs) 

og så give den en god times tid til halvanden ved 175 grader.

et spidsbryst, skal brunes af ved høj varme og derefter steges lang tid ved lav varme  

Det var faktisk også det jeg gjorde, den fik 10 min på 210 og så skruede jeg ned på 130. Men nu prøver jeg som du foreslår og håber det virker

Anmeld Citér

7. februar 2022

årgang84

Profilbillede for årgang84

Tjaa når jeg laver occo buco så laver jeg gerne at kødet står ved de der 130 i en stegeso 3 til 4 timer.

Måske du kan give det en time pgdp skærende ud også give retten som sammenkogt en time igen. Jo længere jo bedre når det er stegeso og simre retter. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.