Positiv graviditetstest, men hvor langt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.756 visninger
18 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. februar 2022

Anonym trådstarter

Hej jer!

Min kæreste og jeg har siden september prøvet at blive gravide, jeg har en meget(!) uregelmæssig mens. på en cyklus på +-35 dage. Jeg er blevet testet for pcos, men der var heldigvis intet at komme efter! 

I oktober står jeg med en meget svag graviditetstest i hånden, men abortere desværre et par dage efter  

I januar blev vi begge ramt af corona, så der har ikke været så meget gang i den herhjemme. Vi prøvede dog for første gang fertilitetsglidecreme, og gæt en gang! Jeg står med 2 meget positive graviditetstest nu  Jeg skulle egentlig først have min mens. i morgen, men valgte alligevel at tage en normal graviditetstest, da jeg ikke havde flere tidlig test på lager. 
Jeg må nok sige, at de er meget(!) positive! Jeg er helt i chok over, at de er SÅ positive, dagen før forventet mens. Men jubiii, så lykkedes det! Kan lægen se på blodprøven hvor langt man er? Eller er det først til scanning? Vil gerne til tryghedsscanningen i uge 7, men jeg ved trodsalt ikke hvor langt jeg er henne pga. min meget(!) uregelmæssige mens.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2022

Mrs.

De kan gisne om det ud fra Hcg niveau men du kan kun få en konkret udregning ved en scanning. 

jeg har pcos - og min cyklus svingede mellem 23-36 dage. Jeg regnede ud fra gennemsnit ud jeg var omkring 6 uger henne, da jeg kom til scanning var jeg så kun 3+5. Det er ikke til at være sikker med uregelmæssig cyklus medmindre man ved hvornår man har haft ægløsning

Anmeld Citér

5. februar 2022

Anonym trådstarter

De kan gisne om det ud fra Hcg niveau men du kan kun få en konkret udregning ved en scanning. 

jeg har pcos - og min cyklus svingede mellem 23-36 dage. Jeg regnede ud fra gennemsnit ud jeg var omkring 6 uger henne, da jeg kom til scanning var jeg så kun 3+5. Det er ikke til at være sikker med uregelmæssig cyklus medmindre man ved hvornår man har haft ægløsning

Det er noget træls noget, med uregelmæssig mens og pcos for den sagsskyld! 

Jeg tog en positiv ægløsningstest d. 25 januar, og der havde vi også sex. Jeg har dog haft ømme bryster siden 10 januar ca. (hvor vi også har haft sex op til), men bildte mig selv ind, at det var pga. corona ��

Det er bare vildt at den er SÅ positiv på en ‘normal’ graviditetstest dagen før jeg skal have min mens synes jeg, når den sidste test (i oktober) var meget svag - testede også dagen inden mens dengang  Synes også det er lidt vildt, den 25 januar var i sidste uge, kan den allerede være så tydelig så?

Anmeld Citér

5. februar 2022

Timf

Profilbillede for Timf

Da jeg ventede den yngste lavede lægen en henvisning til gynækologen for at finde ud af hvor langt henne jeg var

Anmeld Citér

5. februar 2022

Anonym trådstarter

Timf skriver:

Da jeg ventede den yngste lavede lægen en henvisning til gynækologen for at finde ud af hvor langt henne jeg var

Ja, okay! Jeg prøver lige at ringe til lægen på mandag, så ser jeg hvad han siger

Anmeld Citér

5. februar 2022

Anonym

Tænker umiddelbart ikke det er nødvendigt at ringe til en læge mhb termin beregning ?  Hvis du først forventer mens i morgen , er du jo ikke meget mere end 4 måske 5 uger henne ? 

Og en uge fra eller til gør ingen forskel , du vil alligevel blive rykket igen til nf scanning

Og tillykke

Anmeld Citér

5. februar 2022

Anonym

Havde ikke set du havde en positiv æl test den 25/1 . Så der altså ingen grund til læge kontakt   den ser helt normal positiv ud kontra hvor langt du er

Anmeld Citér

5. februar 2022

Mrs.

En streg er en streg - tydeligheden på den kan variere både ifht det enkelte produkt, og indhold af Hcg i din urin. Hvis du fx havde drukket lidt mere væske sidst end nu, det kan gøre en stor forskel

Anmeld Citér

5. februar 2022

Anonym trådstarter

Tænker umiddelbart ikke det er nødvendigt at ringe til en læge mhb termin beregning ?  Hvis du først forventer mens i morgen , er du jo ikke meget mere end 4 måske 5 uger henne ? 

Og en uge fra eller til gør ingen forskel , du vil alligevel blive rykket igen til nf scanning

Og tillykke

Tænker lige så meget mht. tryghedsscanningen, det er derfor jeg vil vide hvor langt jeg er henne, da jeg kan læse at den kan tages i uge 7  Lægen skal vel også kontaktes ift. at få oprettet en vandrejournal  Jeg er bare så nervøs denne gang, fordi jeg ikke kan lade vær med at tænke på min abort i oktober.  Derfor kunne det være rart at se, om der er liv

Og tusind tak!

Anmeld Citér

5. februar 2022

Anonym trådstarter

Mrs. skriver:

En streg er en streg - tydeligheden på den kan variere både ifht det enkelte produkt, og indhold af Hcg i din urin. Hvis du fx havde drukket lidt mere væske sidst end nu, det kan gøre en stor forskel

Dét ved jeg godt, jeg er heller ikke i tvivl om, om jeg er gravid.  
Jeg er i tvivl om, hvor langt jeg er ift. den tryghedsscanning der kan finde sted i uge 7. Og da jeg mistede tilbage i oktober, vil jeg rigtig gerne have styr på en tryghedsscanning, før jeg “tør” at være glad

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.