Er der nogen, som har været smittet med Corona ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.181 visninger
10 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. februar 2022

Anonym trådstarter

Er der nogen, som har været smittet med Corona og født en rask baby? Jeg er vitterligt angst, da jeg er syg nu 16+5. Jeg er så påvirket, at jeg har hjertebanken og er handlingslammet. Jeg kan ikke klare, at man først kan konstatere det ved fødslen, hvis moderkagen er påvirket og barnet har pådraget sig en hjerneskade, som man hører om  

Jeg er ikke vaccineret, men har haft en mildt forløb.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2022

Mrs.

https://ugeskriftet.dk/nyhed/fodselslaeger-slar-alarm-vi-ser-flere-dodfodsler-pa-grund-af-covid-19

chancen for der er noget galt er helt ekstremt lille hvis du kigger på de tal de nævner. 

jeg er ikke vaccineret (25 uger i dag) og fik corona for 2 uger siden, var hårdt ramt de første 2 dage.. og lægen var ikke spor bekymret. 

Anmeld Citér

2. februar 2022

Anonym

Min eksmand nuværende kæreste havde Corona da hun var 14 uger henne . De har fået en sund og rask dejlig baby  , hun er 7 mdr nu og fejler absolut intet

Anmeld Citér

2. februar 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Min eksmand nuværende kæreste havde Corona da hun var 14 uger henne . De har fået en sund og rask dejlig baby  , hun er 7 mdr nu og fejler absolut intet

Åååh tusind tak for at dele en god historie

Det giver ro at høre, når man ofte hører om alle de dårlige 

Anmeld Citér

2. februar 2022

Anonym trådstarter

Mrs. skriver:

https://ugeskriftet.dk/nyhed/fodselslaeger-slar-alarm-vi-ser-flere-dodfodsler-pa-grund-af-covid-19

chancen for der er noget galt er helt ekstremt lille hvis du kigger på de tal de nævner. 

jeg er ikke vaccineret (25 uger i dag) og fik corona for 2 uger siden, var hårdt ramt de første 2 dage.. og lægen var ikke spor bekymret. 

Du har helt ret. Jeg er bare så bekymret, selvom jeg godt kan se, at det er en meget lille risiko

Anmeld Citér

2. februar 2022

SBV

Anonym skriver:

Er der nogen, som har været smittet med Corona og født en rask baby? Jeg er vitterligt angst, da jeg er syg nu 16+5. Jeg er så påvirket, at jeg har hjertebanken og er handlingslammet. Jeg kan ikke klare, at man først kan konstatere det ved fødslen, hvis moderkagen er påvirket og barnet har pådraget sig en hjerneskade, som man hører om  

Min fødselslæge siger at det er Delta varianten der angriber moderkagen. Så nu hvor det er omikron der er den dominerende variant, så er man ikke så bekymret og slet ikke hvis man er vaccineret

Anmeld Citér

2. februar 2022

Anonym trådstarter

SBV skriver:

Min fødselslæge siger at det er Delta varianten der angriber moderkagen. Så nu hvor det er omikron der er den dominerende variant, så er man ikke så bekymret og slet ikke hvis man er vaccineret

Åååh håber virkelig ikke det får konsekvenser i mit tilfælde. Jeg er ikke vaccineret, men har heldigvis ikke været hårdt ramt. Det fylder bare så meget, at jeg mentalt er virkelig påvirket 

Anmeld Citér

2. februar 2022

Anonym

Anonym skriver:

Der er jo altid i chance for at et barn kan fejle noget, Corona eller ej. Men jeg tvivler virkelig på at fordi du har Corona, så bliver dit ufødte barn påvirket.

Når det sagt, så havde jeg Corona i 2020 (men da man ikke testede nærkontakter havde jeg ikke en test til at vise det), min mand havde positiv test og vi fejlede det samme. Så er 100 på jeg havde det også. Men når det sagt, så var jeg otte uger henne i min graviditet på det tidspunkt. 

Ville gerne sige mit barn er sundt og rask, men fakta er at han har ganespalte, noget med sine hofter og hypospadi (pga. Hans personlige oplysninger at jeg vælger at være anonym). Ved at bl.a. ganespalte gerne opstår i uge 8 eller 9 i graviditeten, og det lidt påfaldende at det var på det tidspunkt jeg var meget syg selv at hans gane ikke lukkede sig. Men men men, det er jo virkelig ikke til at vide om det derfor, eller om han uanset hvad ville være født med sine "skavanker" som en del af ham. 

Uanset hvad, så har vi klaret det og han har det så fint idag. 

Ville egentlig bare sige, at uanset hvad, så kan du hverken gøre til eller fra nu, og uanset hvad så elsker man sine børn. De er perfekte som de er uanset hvad, men jeg er sikker på at dit barn intet fejler.

Anmeld Citér

2. februar 2022

Kantar123

Anonym skriver:

Åååh håber virkelig ikke det får konsekvenser i mit tilfælde. Jeg er ikke vaccineret, men har heldigvis ikke været hårdt ramt. Det fylder bare så meget, at jeg mentalt er virkelig påvirket 

Hvis jeg var dig, så ville jeg blive vaccineret hurtigst muligt. 

Jeg fik alle 3 vacciner i min graviditet og har født en sund og rask baby - og så har jeg undgået bekymringer som dine. Så det har helt sikkert været en rar tryghed.

Anmeld Citér

3. februar 2022

Anonym trådstarter

Kantar123 skriver:

Hvis jeg var dig, så ville jeg blive vaccineret hurtigst muligt. 

Jeg fik alle 3 vacciner i min graviditet og har født en sund og rask baby - og så har jeg undgået bekymringer som dine. Så det har helt sikkert været en rar tryghed.

Jeg tænker ikke, at jeg vil nå at kunne få gavn af effekten af vaccinen nu, da smitten til den tid er aftagende, inden jeg får 3 stik, og nu har jeg været smittet  Synes bare jeg kender virkelig mange vaccinerede, som også ligger syge. Jeg tror ikke nødvendigvis den vaccine er så effektiv mod den nye variant som den gamle

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.