Er det covid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

906 visninger
6 svar
0 synes godt om
1. februar 2022

Anonym trådstarter

Ej er simpelthen så forvirret. Vi har lige ligget syge med covid herhjemme. Vi er, som det ser ud, blevet smittet af min fireårige henover forrige weekend, som har taget det med fra børnehave, hvor der er smitteudbrud.

Han havde positiv selvtest søndag d. 23.

Mandag for en uge siden fik han positiv pcr. Jeg fik positiv pcr tirsdag. Min mand og mine to store delebørn torsdag. Mine store børn tested negativ på selvtest indtil om torsdagen, hvor de også fik positiv pcr.

De har ikke haft nogen symptomer, så derfor vendte de tilbage i skole igen her tirsdag, fordi der jo så er gået fire symptomfrie dage siden den positive test.

Men min datter ringede hjem kl 13 med ondt i halsen, og tog derfor hjem fra skole. og nu har hun fået en rigtig led, tør hoste, og klager også over hovedpine.

Skal jeg antage det er pga covid, eller at hun er ramt af noget andet? Er det ikke sent at blive symptomatisk, når hun havde positiv test torsdag?

Under alle omstændigheder skal hun jo ikke i skole, det er mere om hun så godt kan tage hjem til sin far fredag, for hvis det er covid symptomer, skal hun jo ikke derhjem og smitte ham... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2022

Mrs.

Det er jo årstid for hoste, ondt i halsen mm. 
Er svært at sige om det er covid da det er så diffuse symptomer.. (mine da jeg havde det var kraftige led/muskel smerter, feber og opkast

Jeg ville tale med hendes far og høre om han er villig til at tage chancen, kan jo sagtens være det ikke er covid. Hvis hun er testet positiv og er ude af isolationen, er chancen for det er symptomer der er kommet nu ikke lige så stor. Dog skal det siges der jo kan gå op til 1 uge før man ser symptomer. Jeg gik selv 2 dage før jeg blev syg, min søn gik 4 dage før han fik symptomer. 

det er rigtig svært at gætte sig til.. personligt ville jeg ikke tænke det var covid så længe efter, men dog stadig gøre samværs forælder opmærksom på muligheden, og så måtte han tage stilling til om det var en chance han var villig til at tage. 

Anmeld Citér

1. februar 2022

StineW79

Profilbillede for StineW79

Altså jeg havde corona før jul. Testede positiv på pcr test d 19/12 uden symtomer, pga jeg var nærkontakt.

Dengang hed det 7 dags isolation, hvis man ik havde symtomer. Jeg fik først symtomer flere dage efter, så som tør hoste og ondt i hovedet, og snot.

Så umildbart vil jeg sagtens mener det ka være, at hun først får symtomer nu. Vh Stine 

Anmeld Citér

1. februar 2022

Ønskebarn22

Det er selvfølgelig muligt at hun er blevet syg, oveni corona.. men, jeg har en kollega, hvor de fik corona forrige uge, og der gik 5-6 dage fra positiv test, til at hendes mand fik symptomer, og har nu faktisk fået det rigtig skidt.. så det er åbenbart muligt at teste positiv før symptomerne indtræffer.. 

Anmeld Citér

2. februar 2022

BM2021

Jeg havde det også fint de første mange dage efter positiv test, men så fik jeg lige 2 dage hvor jeg havde det rigtig skidt, så tænker klart at det kan udvikle sig. Min kæreste blev også gradvist dårligere for hver dag (rigtig dårlig) indtil at gik den rigtige vej igen.

Anmeld Citér

2. februar 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ

Kan du ik bare teste hende igen?

Anmeld Citér

2. februar 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ
CKJ skriver:

Kan du ik bare teste hende igen?

Sorry, læste det, som hun IKKE havde været positiv. Undskyld

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.