SU + barselsdagpenge - kan man det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.202 visninger
8 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. februar 2022

Anonym trådstarter

Ja - som der står i overskriften. Kan man få SU + barselsdagpenge samtidig?

Jeg er ikke ret langt henne, men derfor er det jo meget godt at sætte sig lidt ind i.

Jeg er i gang med en videregående uddannelse hvor jeg får SU og ved siden af har jeg studiejob 2-3 dage om ugen. 

Kan man få barselsdagpenge for det eller får man “bare” sin SU, når man er på barsel? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2022

Anonym

Det skal du ikke regne med, man skal have arbejdet rigtig mange timer for at være berettiget til dagpenge via ens fritidsjob.

Anmeld Citér

1. februar 2022

Anonym

Anonym skriver:

Ja - som der står i overskriften. Kan man få SU + barselsdagpenge samtidig?

Jeg er ikke ret langt henne, men derfor er det jo meget godt at sætte sig lidt ind i.

Jeg er i gang med en videregående uddannelse hvor jeg får SU og ved siden af har jeg studiejob 2-3 dage om ugen. 

Kan man få barselsdagpenge for det eller får man “bare” sin SU, når man er på barsel? 

Se her  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

1. februar 2022

KmLarsen1

Profilbillede for KmLarsen1

Men du kan ikke få begge dele på samme tid.

Anmeld Citér

1. februar 2022

Anonym

Du kan sagtens få begge dele hvis bare du opfylder kravene for dagpenge samt blot holder orlov fra studie, har jeg selv gjort ☺️

Anmeld Citér

1. februar 2022

Lje

Anonym skriver:

Det skal du ikke regne med, man skal have arbejdet rigtig mange timer for at være berettiget til dagpenge via ens fritidsjob.

Det skal man da ikke. 160 timer på 4 sammenhængende måneder. Det i grove træk 40 timers studiearbejde på 1 måned/10 timer om ugen. Der er der rigtig mange studerende, som har. Og også flere timer. 

Trådstarter: sagtens! Også begge dele. Ind og læs på borger.dk og/eller fat i vejledningen på din uddannelse. 

Vh. 

Anmeld Citér

2. februar 2022

Ano20

Jeg fik SU og barselsdagpenge samtidig, da jeg var på barsel med min ældste. Så det kan man sagtens. Du skal bare arbejde minimum 10 timer i ugen i månederne op til din barsel

Anmeld Citér

2. februar 2022

Anonym

Lje skriver:

Det skal man da ikke. 160 timer på 4 sammenhængende måneder. Det i grove træk 40 timers studiearbejde på 1 måned/10 timer om ugen. Der er der rigtig mange studerende, som har. Og også flere timer. 

Trådstarter: sagtens! Også begge dele. Ind og læs på borger.dk og/eller fat i vejledningen på din uddannelse. 

Vh. 

Skal man ikke have minimum 20 timer om ugen? Det står der også på borger dk

Anmeld Citér

3. februar 2022

Lje

Skal man ikke have minimum 20 timer om ugen? Det står der også på borger dk

Nej. Kravet er 160 timer i de sidste 4 måneder op til barsel. Se tekst fra borger.dk længere oppe. Der står det ret tydeligt.

Om du har 37 timer den ene uge og 0 den anden - det er lige meget. Der er dog krav om mindstefordeling af timer per måned. Jeg kan ikke forestille mig en situation hvor der er x-antal timer på uge. Det lyder mærkeligt. Kan du linke til det? 

Vh.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.