Baby vender med hovedet op og numsen ned (uge 35)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.723 visninger
8 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. februar 2022

SBV

Hej alle

Jeg har idag været til en ekstra vægtscanning med min baby, hvor vi fandt ud af at baby ligger med hovedet oppe og numsen nede ved mit bækken. Jeg er andengangsfødende og 34+2 idag. 

Min fødselslæge sagde at de ikke var bekymret før uge 37, da baby kan nå at vende sig endnu.

Jeg er derfor nysgerrig efter at hører, om nogen herinde har været i samme situation og om Jeres baby nåede at vende sig rigtigt eller om I endte ud i et vendingsforsøg?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2022

Meyer

Profilbillede for Meyer

Min første vente sig først i uge 36.

Anmeld Citér

1. februar 2022

BM2021

Baby nåede aldrig at vende sig her, jeg havde tid ved JM 37+6, jeg ringede 34+ for at vide at det ikke ville være for sent med evt vendingsforsøg. Men da jeg kom 37+6 og JM konstaterede at numsen stadig var nedad, fik jeg da af vide at et vendingsforsøg ikke muligt da min mave ikke var særlig stor og baby fyldte hele pladsen, så ja.

Anmeld Citér

1. februar 2022

Nenime

Min datter vendte sådan hele graviditeten igennem. Vi nåede desværre aldrig at få hende vendt, da fødselen gik i gang med spontan vandafgang, 5 dage før vi havde tid til vendingsforsøg. 
Jeg er gravid med lillebror i uge 30, og han har heller ikke vendt sig endnu. Jeg håber det sker, men jeg har også bare en snigende fornemmelse af at han er som sin søster. Han ligger i hvert fald meget fast i positionen

Anmeld Citér

1. februar 2022

SBV

BM2021 skriver:

Baby nåede aldrig at vende sig her, jeg havde tid ved JM 37+6, jeg ringede 34+ for at vide at det ikke ville være for sent med evt vendingsforsøg. Men da jeg kom 37+6 og JM konstaterede at numsen stadig var nedad, fik jeg da af vide at et vendingsforsøg ikke muligt da min mave ikke var særlig stor og baby fyldte hele pladsen, så ja.

Okey, jeg har også først tid ved min jodermoder når jeg er 37+2, hvilket bekymre mig lidt.
Jeg må bare krydse fingre for at hun enten har vendt sig inden da eller at det ikke er for sent til et vendingsforsøg

Anmeld Citér

1. februar 2022

BM2021

SBV skriver:

Okey, jeg har også først tid ved min jodermoder når jeg er 37+2, hvilket bekymre mig lidt.
Jeg må bare krydse fingre for at hun enten har vendt sig inden da eller at det ikke er for sent til et vendingsforsøg

Det er det som oftest ikke, altså for sent - men fordi jeg havde så lille en mave vidste jeg det kunne blive er problem og jeg havde ret. Men jeg synes du skal gøre op med dig selv i tilfælde af at baby stadig har numsen nedad om du vil føde, eller forsøge, vaginalt. Jeg vidste jeg gerne ville føde vaginalt så jeg havde mange snakke omkring nødvendigheden af at stresse baby med vendingsforsøg når det ikke er en garanti alligevel og der er risiko for at gå i fødsel. Men altså, man kan sige at valget blev taget på mine vegne eftersom jeg ikke havde noget valg.

Anmeld Citér

1. februar 2022

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
SBV skriver:

Hej alle

Jeg har idag været til en ekstra vægtscanning med min baby, hvor vi fandt ud af at baby ligger med hovedet oppe og numsen nede ved mit bækken. Jeg er andengangsfødende og 34+2 idag. 

Min fødselslæge sagde at de ikke var bekymret før uge 37, da baby kan nå at vende sig endnu.

Jeg er derfor nysgerrig efter at hører, om nogen herinde har været i samme situation og om Jeres baby nåede at vende sig rigtigt eller om I endte ud i et vendingsforsøg?

Jeg var også til vækstscanning omkring uge 34. Der lå hun i tværleje. Jeg havde mareridt over det! Var sikker på at hun blev liggende og kunne slet ikke være i mig selv. Jeg var ulykkelig også selvom jeg var 2. Gangs. Men som med dig, var fagpersonerne ikke urolige. 
omkring uge 36 fik jeg et smertejag og plukkeveer en hel dag efterfølgende. Dagen efter var jeg til jm som kunne fortælle mig at det var lillepigen som havde vendt sig. Igen fortalte hun at anden gang sætter de sig ofte sent fast og de kan sagtens vende sig selvom der ikke er meget plads. 

Anmeld Citér

2. februar 2022

123321

Profilbillede for 123321

Min den første lå hele tiden med hovedet opad til alle undersøgelser og scanninger. Jeg fik hende vende i 38. uge. 

Anmeld Citér

2. februar 2022

FruHimmelblå-86

Profilbillede for FruHimmelblå-86

Min nr 1 vendte forkert, men vendte sig helt af sig selv i uge 36.

Nr 2 vendte også forkert og blev forsøgt vendt i uge 38. Det lykkedes dog ikke, så han blev født ved en forholdsvist ukompliceret sædefødsel i uge 39.

Nr 3 vendte også forkert og blev helt problemfrit vendt i uge 38 og født ‘normalt’ i uge 39.

Jeg fik hver gang af vide at baby kan vende sig af sig selv helt op til termin. Og at man sagtens kan forsøge at vende baby i uge 37-38 ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.