Mange opvågninger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.267 visninger
9 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. februar 2022

Anonym trådstarter

Hej alle sammen

jeg har lige brug for nogen at sparre med angående min datters ændrede søvnmønster.

Hun er næsten 8 måneder og ammebarn med stort A. Hun tager ikke sut eller flaske. Hertil kommer, at hun endnu kun tager begrænset fast føde til sig og nægter at åbne munden, hvis du vil made hende. BLW er afprøvet uden succes. 

Nå nu til det der virkelig er ved at give mig grå hår.

Indtil for ca 14 dage siden har hun siden fødslen haft  to små opvågninger i løbet af natten, hvor hun faktisk halv sovende kunne ammes videre i søvnen. Hun har givet er par grynt fra sig også har jeg vist det var tid.

Nu er vi dog gået over til, at næsten hver time melder hun sig og jeg er ved at være træt med træt på. Det hjælper ikke blot at tage hendes hånd eller nusse hende lidt og jeg kan jo heller ikke bare give hende sutten  hun skal ligesom over og ligge hos mig og have brystet i munden før hun sover videre. 

jeg aner snart ikke mine levende råd. Jeg tænker ikke det kan være pga sult. 

Jeg havde overvejet at sige slut med babs natten og blot tilbyde hende vand af kop i håb om, at damen indenfor et par dage ville indse, at det natteroderi skal vi væk fra. Men hvis det er pga hun søger trygheden hos mig, så er jeg også ked af at afvise hende. 

hvad er jeres tanker? 

jeg har for en sikkerhed bestilt tid ved ørelægen, men jeg fornemmer ikke det er der problemet er og har forsøgt at give hende en smertestillende blot for at afprøve. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2022

Kastanje

Hvis du primært ammer og hun er 8 mnd, vil jeg mene det sagtens kan være sult. Mine drenge spise ret meget fast føde som 8 mnd og sov hele natten. Mælken mætter nok bare ikke nok mere. 
Spiser hun eller sutter hun bare..?

Hvornår tilbyder du mad… er det når du ved, at hun er sulten eller er det efter noget amning..? Jeg ville måske forsøge at skrue op for fast mad ved at holde amningen lidt mere tilbage i dagstimerne. 

Anmeld Citér

1. februar 2022

Anonym

Min på 8 mdr er også begyndt at rode rundt om natten, konstante opvågninger og kravlen rundt i sengen, så måske det bare er en fase og tigerspringet de er inde i lige nu!

Anmeld Citér

1. februar 2022

Anonym

Da jeg startede på arbejde, var vores datter omkring 9 måneder (far havde resterende barsel). Hun ville have bryst, nogle gange hver halve time om natten og til sidst kunne jeg ikke hænge sammen. Far tog over og jeg sov på sofaen. Det min mand gjorde anderledes end mig og som virkede, var at han var ikke bange for at hun vågnede om natten. Han tog det som det kom. De første par dage var der lidt gråd, men derefter stoppede det også. Nu er hun 1,5 og har sovet igennem siden hun var 11 måneder. 

Anmeld Citér

1. februar 2022

Anonym trådstarter

Kastanje skriver:

Hvis du primært ammer og hun er 8 mnd, vil jeg mene det sagtens kan være sult. Mine drenge spise ret meget fast føde som 8 mnd og sov hele natten. Mælken mætter nok bare ikke nok mere. 
Spiser hun eller sutter hun bare..?

Hvornår tilbyder du mad… er det når du ved, at hun er sulten eller er det efter noget amning..? Jeg ville måske forsøge at skrue op for fast mad ved at holde amningen lidt mere tilbage i dagstimerne. 

Hun melder sig ikke i løbet af dagen med så hyppige intervaller som hun gør om natten, hvorfor jeg ikke tænker det kan være sult der gør det hver eneste gang. 

Hun bliver tilbudt fast føde flere gange dagligt. Vi har forsøgt alverdens tidspunkter for at finde det “rigtige” tidspunkt, men det er ikke lykkes. Vi har forsøgt når hun viser tegn på sult, men også før hun bliver for sulten og hysterisk. 

vi har nu fået besked på af sundhedsplejersken , at sætte det med at give hende mad på pause i 14 dage. Hun må tilbydes mad, men kun få det hun selv vil indtage i håb om, at vi ligesom kan “genstarte” på mad igen.

Anmeld Citér

1. februar 2022

Mrs.

Min første tanke er sult. 
hun får simpelthen ikke nok ud af amningen. Ville forsøge med mere fast føde hyppigere - og evt en flaske vælling til natten så hun får en god bund i maven. 
Min søn gjorde præcis det samme, og så snart han fik mere fast mad samt en flaske vælling til natten sov han igennem. 

nu skriver du hun ikke vil tage flasken, men det kan hun lære. Giv hende den evt i løbet af dagen med vand også så hun lærer den at kende. 

Anmeld Citér

2. februar 2022

Anonym

Altså sådan har min søn altid sovet, og han er nu 18 måneder. Han spiser ellers godt med fast føde om dagen og en stor portion grød inden sengetid, men han vil alligevel ammes en gang i timen. Jeg tænker bare, at det er tryghed, hvilket jo er ligeså reelt et behov som sult. 

Anmeld Citér

2. februar 2022

Mrs.

Anonym skriver:

Altså sådan har min søn altid sovet, og han er nu 18 måneder. Han spiser ellers godt med fast føde om dagen og en stor portion grød inden sengetid, men han vil alligevel ammes en gang i timen. Jeg tænker bare, at det er tryghed, hvilket jo er ligeså reelt et behov som sult. 

Et barn på 18 måneder burde ikke vågne og skulle have mad så ofte i løbet af en nat. Der ville jeg bestemt kontakte læge eller sp og få hjælp til at skabe et bedre søvnmønster for ham. 
Selvfølgelig skal børnene have tryghed døgnet rundt, men der er mange måder at give det på, og er uhensigtsmæssigt at lære dem at de skal fx ammes en gang i timen om natten.. 

Anmeld Citér

2. februar 2022

Anonym trådstarter

Mrs. skriver:

Min første tanke er sult. 
hun får simpelthen ikke nok ud af amningen. Ville forsøge med mere fast føde hyppigere - og evt en flaske vælling til natten så hun får en god bund i maven. 
Min søn gjorde præcis det samme, og så snart han fik mere fast mad samt en flaske vælling til natten sov han igennem. 

nu skriver du hun ikke vil tage flasken, men det kan hun lære. Giv hende den evt i løbet af dagen med vand også så hun lærer den at kende. 

Det er ikke helt så enkelt - desværre

Vi har øvet flaske helt fra hun var ganske få uger, sådan jeg havde en mulighed for lidt tid uden hende væk fra hjemmet, men hun afviser den gang på gang. Der er forsøgt udpumpet mælk, modermælks erstatning og alm vand, men nej tak. Hun er okay til at drikke af en kop når vi forsøger mad, men der er langt vej til en mængde der batter.

Anmeld Citér

2. februar 2022

Mrs.

Anonym skriver:

Det er ikke helt så enkelt - desværre

Vi har øvet flaske helt fra hun var ganske få uger, sådan jeg havde en mulighed for lidt tid uden hende væk fra hjemmet, men hun afviser den gang på gang. Der er forsøgt udpumpet mælk, modermælks erstatning og alm vand, men nej tak. Hun er okay til at drikke af en kop når vi forsøger mad, men der er langt vej til en mængde der batter.

Måske forsøge med lidt vælling om aftnen i en kop i så fald  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.