Autisme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.088 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. februar 2022

Anonym trådstarter

Hej.

Jeg vil høre hvad kan tegene være på autisme 3 år?

Kan man stadig godt have autisme selvom man som lille: havde god øjenkontakt, og man godt kunne vinke, pege og følge ting.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2022

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
Anonym skriver:

Hej.

Kan man stadig godt have autisme selvom man som lille: havde god øjenkontakt, og man godt kunne vinke, pege og følge ting.

Hejsa, det vil jeg mene man godt kan ja.. omhandler det dit eget barn?

Anmeld Citér

1. februar 2022

Anonym

Ja da - min søn har aspergers og kunne alt dette. problematikkerne blev først synlige ved 4-5 års alderen. 

Anmeld Citér

1. februar 2022

Anonym

Anonym skriver:

Hej.

Ja, det kan man godt. Jeg udreder for autisme i psykiatrien til daglig. Jeg har kun tid til et kort svar lige nu, men der findes forskellige autismediagnoser. Overordnet set er der tre områder, hvorpå man typisk ser mennesker med autisme har vanskeligheder. Socialt, kommunikativt og det særlige/repetitive. Får man diagnosen infantil autisme, har man vanskeligheder på alle disse tre kerneområder, og der har været symptomer før tre års alderen. Det vil altså også sige, at der findes autismediagnoser der kan gives til mennesker, der afviger fra disse krav. Måske var symptomerne først tydelige efter tre år - så vil man typisk stille diagnosen atypisk autisme ift. Begyndelsesalder.

Der er kommet en ny udgave af diagnosehåndbogen, hvor man klassificerer lidt anderledes, men den er ikke i brug i praksis endnu. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.