Erfaring med hindbærblad te?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.164 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. januar 2022

Anonym trådstarter

Jeg har i dag drukket min første famøse kop hindbærblad te. 30 min efter skulle jeg på toilettet, så det hjalp på min forstoppelse.. tilfældigt? Hmm ja sikkert .

Jeg synes ikke det smager slemt med sødemiddel og, hvis det kan hjælpe imod bristninger eller at jeg snart går i fødsel. Er det jo mega cool. (38+4)

Lad mig høre jeres erfaring?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2022

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Jeg har i dag drukket min første famøse kop hindbærblad te. 30 min efter skulle jeg på toilettet, så det hjalp på min forstoppelse.. tilfældigt? Hmm ja sikkert .

Jeg synes ikke det smager slemt med sødemiddel og, hvis det kan hjælpe imod bristninger eller at jeg snart går i fødsel. Er det jo mega cool. (38+4)

Jeg drak meget af det i min første graviditet. Blev sat i gang 41+3 og fik en andengrads bristning. Prøvede i øvrigt utallige "tricks" til at forsøge at sætte fødslen igang, men intet hjalp.

I min anden graviditet drak jeg det ikke, og fødslen gik spontant i gang 40+0. Jeg slap med lette knubs, og måtte kun syes en smule.

Så altså i mit tilfælde hjalp det umiddelbart ikke spor at drikke hverken hindbærblad the, timian the eller nogle af de andre "gode" råd

Anmeld Citér

31. januar 2022

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Jeg bristede ikke ved første fødsel. Men drak heller ikke hindbærbladete. 
Det gjorde jeg i et par uger inden termin ved nr 2. Jeg havde hørt at man kunne risikere det gik hurtigere og ville ikke tage nogle chancer. Om det var tilfældigt eller ej, så bristede jeg heller ikke anden gang. 

Anmeld Citér

1. februar 2022

RB90

Jeg drak det her anden gang. Fødte lige på terminsdagen uden bristning  jeg fik så også kun 2 sting med min første. jeg ville klart drikke det igen, men om det var det der virkede ved jeg ikke. 

Anmeld Citér

1. februar 2022

Anonym trådstarter

RB90 skriver:

Jeg drak det her anden gang. Fødte lige på terminsdagen uden bristning  jeg fik så også kun 2 sting med min første. jeg ville klart drikke det igen, men om det var det der virkede ved jeg ikke. 

Det lyder som en god oplevelse. Jeg er selv spændt på, hvordan det kommer til at gå mig selv når nu jeg har hørt jeres historie.

Anmeld Citér

3. februar 2022

Ayah

I den første graviditet drak jeg ikke. Blev sat i gang uge 42 fik 4 stikpiller før der begyndte ske noget og en masse vee stimulerende drop. Derudover fik jeg for smertelindring noget de kaldte lille cocktail. Fødselen varede 22 timer og fik 3 indvendige sting og 3 udvendig

Anden graviditet begyndte jeg 2 mnd før termin drikke hindbærblad te. Blev sat i gang 41+0 ved de tog vandet. 6 timer efter fødte jeg. Under forløbet fik jeg kun vee stimulerende drop fordi veerne ikke var kraftige og stabile. Fik ingen sting. Jeg vil mene det hjalp mig da det gik meget hurtigere plus ingen bristninger. Så jeg er begyndt at tage det igen her i 3 graviditet.

Anmeld Citér

3. februar 2022

Anonym

Drak en masse i første graviditet, fik en masse plukkeveer af det. fødte 39+0 efter at have været i aktiv fødsel uden veer i 3 dage. Ingen bristninger.  Om det var teen der modnede eller bare tilfældigt vides ikke. 

2. gang drak jeg mindre og startede senere, fødte 41+0 uden bristninger og en aktiv fødsel i 20 min 

Anmeld Citér

3. februar 2022

Anonym trådstarter

Tak for at dele. 

Måske er jeg naiv, men jeg føler altså at der er noget om det. Først så hjalp teen mig med at komme af med hård afføring og nu har jeg altså fået diarré. (beklager oplysningerne til de sarte sjæle). 

Så enten er det teen der driller min krop, ellers virker det måske på en igangværende fødsel.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.