1. Trimester og næsespray !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.599 visninger
7 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. januar 2022

Anonym trådstarter

Jeg er desperat! Jeg er blevet snot forkølet og kan slet ikke trække vejret! Jeg har brugt næsespray 4 gange i sidste uge, for at få noget søvn, men er stadig snot forkølet og har så dårlig samvittighed når jeg bruger den. 

hjælp! Er det så forfærdeligt at bruge den et par gange, eller går det nok ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2022

Nenime

Anonym skriver:

Jeg er desperat! Jeg er blevet snot forkølet og kan slet ikke trække vejret! Jeg har brugt næsespray 4 gange i sidste uge, for at få noget søvn, men er stadig snot forkølet og har så dårlig samvittighed når jeg bruger den. 

hjælp! Er det så forfærdeligt at bruge den et par gange, eller går det nok ? 

Der er vist meget delte meninger, også lægefagligt. 
Personligt har jeg brugt det til nat i en kort periode i 1.  Trimester, og jeg har lige taget et pust til nat her i 3. Trimester. 
jeg får minus søvn uden, og det sætter sig ofte til bihulebetændelse, så derfor har jeg opvejet fordele og ulemper og kommet frem til hvad der virker for mig (og hvad jeg er tryg ved). 
Så desværre ingen egentlig hjælp, men blot personlig erfaring. 

Anmeld Citér

31. januar 2022

Lambi90

Profilbillede for Lambi90

Jeg fandt ud af at apoteket har en saltvandsnæsespray, der må bruges af gravide - Så den brugte jeg da jeg lå med corona

Anmeld Citér

31. januar 2022

Anonym

Ellers overvej at investere i et næseskyller/næsehorn. Man skal lige vænne sig til det, men det er en god måde at få skyllet igennem. Jeg er selv begyndt at bruge det under min graviditet. Det er væsentligt mere bøvlet end næsespray men til gengæld er det bare saltvand og det kommer bedre rundt end alm saltvandsspray, som jeg personligt ikke har meget gavn af

Anmeld Citér

1. februar 2022

Anonym

Jeg brugte næsedråber af saltvand fra apoteket og de virkede virkeligt godt  min læge fortalte at næsespray var farligt at bruge når man var gravid  jeg havde brugt det da jeg var 4+3 ca og jeg fik senere en bio, jeg tror ikke at det var på grund af det men jeg kan alligevel ikke lade være med at tænke på det

Anmeld Citér

1. februar 2022

Anonym

Jeg fik at vide at alm næsespray gjorde blodtilførslen dårligere til baby lige som rygning gør, bare værre

Anmeld Citér

1. februar 2022

Kastanje

Anonym skriver:

Jeg fik at vide at alm næsespray gjorde blodtilførslen dårligere til baby lige som rygning gør, bare værre

Det er så på ingen måde sandt. Det kan slet ikke sammenlignes med at ryge en cigaret. Og hvis du bruger et pust i hvert næsebor er det væsentlig sundere end en betændelse i bihulen/ ørene osv.

Anmeld Citér

1. februar 2022

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar! 
jeg skrev til min læge igår og hun siger at sålænge jeg holder mig til vejledningen om MAX 3 pust i 10 dage, så burde det ikke skade, men at det er korrekt at det frarådes, men at der kun er reel sandsynlighed for skade hvis der i forvejen er dårlig blodtilførsels fra moderkagen. Hun skrev også at astma patienter jo stadig bruger medicin, som indeholder det samme som en næsespray, så hun var ikke nervøs 

Så jeg har fået mere ro i maven nu  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.