El

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.028 visninger
6 svar
6 synes godt om
31. januar 2022

Mrs.

Hej! Håber der er en der kan hjælpe mig med at blive lidt klogere.. 

jeg har fået en opgørelse over el for sidste år - hvorpå der står jeg har brugt 3106 kw/h og derfor skal betale 1300kr som efterregning. 
MEN jeg har gennemgået mine regninger, for har netop været meget opmærksom på vores forbrug, og jeg har i denne opgørelses periode allerede betalt for 3440 kw/h. Altså mere end hvad der reelt er brugt. 

jeg ringer så til elselskabet, sidder i kø i en time for at få afvide at damen har fri så hun har ikke tid til at sætte sig ind i sagen og jeg vil formegentlig blive kontaktet i morgen. Jeg presser på - for bliver ærligt lidt irriteret at sidde i kø så længe, og så få det svar. Hun siger så at grunden til jeg skal betale mere selvom jeg ikke har brugt de kw/h jeg har betalt for, er pga de stigende elpriser - og de tager de nye høje priser for hele perioden. Det mener jeg ikke kan være rigtigt at de må det? Jeg har i forvejen fået en højere elregning i takt med at priserne er steget, så må de godt gå ind og lægge differencen på prisen nu og fx tilbage i januar oveni?? Det giver da ingen mening? 

har googlet nettet tyndt flere timer i frustration, og kan intet finde om det - heller ikke på selskabets egen side..  

håber der er en her der måske ved noget

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2022

B&J

Hvad man må og ikke må el er sprunget i luften det sidste år vi er steget og steget 

Og ingen forklaring eller vil du sætte mig mere ind i regningen det er som at tale med en mur 

Anmeld Citér

31. januar 2022

Maricella

Profilbillede for Maricella

Du betaler formodentlig aconto forud for en 3mdrs periode? Det er en slags budget/depositum/forudbetaling du lægger hos elselskabet for at kunne bruge strøm. Når perioden er gået kommer opgørelsen: hvor meget har du faktisk brugt og hvor meget har den el reelt kostet, som du har brugt. Hvis elpriserne var faldet og du havde brugt de forventede kWh havde du fået et prisfald og dermed tilbagebetalt penge. Det samme hvis elprisen var stabil men du har brugt færre kWh. Elpriserne er mildest talt eksploderet og det bliver så efterreguleret nu. De troede det ville koste x antal kroner men det kostede altså y, og så skal du betale differencen, selvom du har sparet på kWh -giver det mening?

Anmeld Citér

31. januar 2022

Astoria

Profilbillede for Astoria

Ja, du betaler forud for hvad de regner med du bruger og prisen, sådan et estimat, normalt passer det sikkert nogenlunde, men lige i øjeblikket kan du nemt betale 30% mere. Så selvom du har brugt mindre strøm end normalt, så koster det bare mere. 

Anmeld Citér

31. januar 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Er enig med de andre i at det desværre lyder rigtigt nok. 

Du betaler jo a conto ud fra forventet forbrug. Nu er elpriserne steget op mod 50%. Hvis ikke du skulle betale for merudgiften men kun hvad man forventede, så ville det jo være en ret dårlig forretning for elværket? Dit forventede forbrug er jo sat fra sidste opgørelse, som kan være længe siden. 

Vi betaler for vores faktiske forbrug hver måned. Vores regning for januar er seriøst dobbelt så stor som sidste januar!

Anmeld Citér

31. januar 2022

Mrs.

Jeg betaler hvad de kalder kostprisen og betaler hver måned, har været kunde i 10 måneder hos dette selskab, og har derfor også været i tæt kontakt løbende, tilpasset forbruget og lavet aflæsninger for at ramme så præcist som muligt (hverken for meget eller for lidt..) 

det giver god mening hvad i skriver.. men tænkte bare når jeg har betalt kostprisen - og for flere kw end jeg reelt har brugt, kom det noget bag på mig 

Anmeld Citér

31. januar 2022

Soonmom

Jeg tror ikke på at nogen mennesker i DK ikke får en efterregning pt. Da priserne som damen rigtig nok siger er steget helt voldsomt og ja det må de godt, du betaler et formodet beløb forud, så du kan både få en efterregning eller penge tilbage/fratrukket næste regning

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.