Gode sparetips søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.373 visninger
11 svar
13 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. januar 2022

Soulaima

Jeg vil prøve at se om jeg ikke kan skære lidt ned på mit forbrug og få lidt mere luft i økonomien. 

Så derfor kom med jeres bedste sparetips

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2022

Oddi

Profilbillede for Oddi

Madplaner! Lav en madplan ud fra tilbudene i ugen. Køb ind 1 gang om ugen og planlæg en rugbrødsdag og en restedag. Det sparer mange penge. 

Anmeld Citér

31. januar 2022

Soulaima

Oddi skriver:

Madplaner! Lav en madplan ud fra tilbudene i ugen. Køb ind 1 gang om ugen og planlæg en rugbrødsdag og en restedag. Det sparer mange penge. 

Vi handler allerede for det meste én gang om ugen (vi har et fast madbudget), men vi kan klart blive bedre til at spise rester

Anmeld Citér

31. januar 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart

I de her tider er de bedste sparetips nok noget med at spare på strømmen hvor det er muligt. Vi har både app og hjemmeside fra vores energiselskab, hvor vi kan se hvornår strømmen er billig. Så både opvasker, vaskemaskine og tørretumbler kører gerne om natten.

Anmeld Citér

31. januar 2022

My1234

Her er nogle af de ting, vi gjorde og stadig gør herhjemme, da vi på kort tid skulle spare op til indskud på hus. 

Skære ned på streamingtjenester

Afbestil tv-pakke

Gennemgå forsikringer/indhent nye tilbud (det gør vi min hver 2 år)

Se på om der er et billigere alternativ til jeres mobilabonnementer

Køb brugt tøj både til børn og vokse

Gennemgå og opdater budget mindst 1 gang årligt

Planlæg mad længere end en uge frem, undgå madspild 

Lån bøger på biblioteket 

Tag madpakke med på udflugter 

Drop sommerferien i udlandet, der er massere at foretage sig herhjemme, og massere af gratis aktiviteter 

Kig på øvrig forbrug, hvad er vigtigt 

Snak med hinanden før I køber nye ting 

Korte bade og generelt fokus på vandforbrug 

Minimal brug af tørretumbler 

Anmeld Citér

31. januar 2022

Anonym

Der er mange steder at starte - vi gør en hel del, mest fordi det er bæredygtigt men også fordi det giver en stor økonomisk frihed:

- Køber primært genbrug til allemand.

- Skærer ned på kød og og drikker vand

- Beskedne jule- og fødselsdagsgaver, gerne genbrug eller hjemmelavede

- Vi har ryddet op i alt hvad vi ejer, og oplevet hvor fedt det er at være fri for ting. Man holder ret automatisk op med at købe nyt derefter.

- Mindst en aften om ugen står der “tøm køleskabet” på menuen, det gør at vi stort set undgår madspild. En anden aften hjemmebagt rugbrød med lækkerier på efter ungernes eget valg - det er varieret, sundt, billigt.

- Vi bor småt og centralt, så der ikke er brug for ret meget strøm eller varme i lejligheden, så vi er frie for at have bil, osv. Dropper tørretumbler og mikrobølgeovn og andre energislugere.

- Når vi rejser søger vi bæredygtige løsninger, det som regel også er billigere og langsommere = man behøver ikke ret meget for at ungerne råhygger sig, og der findes absurd mange gratis aktiviteter og udflugter.

Held og lykke - kan i øvrigt bakke op om regelmæssigt at gennemtjekke alle faste udgifter og abonnementer rundt omkring, der er meget at hente og man nøjes med ret lidt.

Anmeld Citér

31. januar 2022

B&J

IenFart skriver:

I de her tider er de bedste sparetips nok noget med at spare på strømmen hvor det er muligt. Vi har både app og hjemmeside fra vores energiselskab, hvor vi kan se hvornår strømmen er billig. Så både opvasker, vaskemaskine og tørretumbler kører gerne om natten.

Ej det er skisme smart. Det skal jeg ha undersøgt om vores har.  For pyh den elregning vi har fået de sidste mange mdr stiger og stiger 

Anmeld Citér

31. januar 2022

Pb18

Derudover husk at slukke for ting, der bruger standby strøm - computerskærme, opladere i tændte stikkontakter, spillekonsoler mm.

Anmeld Citér

1. februar 2022

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg duer ikke til madplaner, så derfor gør jeg i stedet det at jeg tjekker tilbudsavis for der hvor vi handler.. så venter jeg 1-2 dage efter det er startet og så jagter jeg gule mærker= datovarer...

jeg har fyldt fryseren med kød, pølser og brød til halvdelen af hvad det ellers ville koste selv på tilbud..

Jeg bruger meget dåsemad til at give fylde til diverse retter, så f.eks. en kødsovs får 2 dåser hakket tomater og så er der pludselig mad til 4 aftener fremfor kun 1..

Overvej billigere alternativer fremfor mærkevarer.. der kan jeg godt mærke at vi har sparet noget.. fremfor f.eks. neutral vask så Remas parfumefri til 1/3 del af prisen på normalprisen og så kommer det ofte på tilbud så det er endnu mindre.. vælg billigere køkkenrulle- det er papir og skal suge så er det ligemeget hvordan pakken ser ud..

overvej hvor meget der bruges af tv-pakke og mobilen.. bliver det faktisk brugt det der betales for eller betaler man bare for det fordi man plejer?

og husk hvis du tjekker forsikringer så sørg for at være sikker på at dækning er det samme... der er virkelig faldgrupper hvis man bare vælger billigst...

selvom firmaerne ikke skriver det på hjemmesiden så er der ofte mulighed for at forhandle sig til særlige priser hvis man går dem på klingen.. det er balancen mellem om de vil have dig som kunde eller de vil tjene ekstra.. reklamen du spreder ved at fortælle om den gode oplevelse er ofte langt mere værd for dem end det de ellers ville tjene på en højere pris på dit abonnement..

overvej hvornår det er virkelig nødvendigt med bil/offentlig transport og hvornår det måske kunne lade sig gøre med gåben/cykel...

genbrug er god brug- hvis I har affaldsrum med storskrald så kig ind i mellem om der kunne være brugbare/salgsbare ting der..

og gennemgå hjemmet og virkelig mærk efter om der måske er noget der bare "fylder" og kan sælges til at hjælpe en opsparing i gang..

Anmeld Citér

1. februar 2022

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Vi har ingen TV pakke. I stedet har vi et telefon abonnement ved telmore, hvor vi har alverdens streamingtjenester

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.