B6 vitamin mod kvalme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.189 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. januar 2022

Anonym trådstarter

Jeg er i dag 6+4 og har de sidste 3-4 dage haft kvalme hele dagen og også når jeg er vågnet om natten. Det er ikke til at holde ud.

Min søde vand har købt B6 vitamin til mig på Apoteket. De er på 20 mg. pr. tablet.

Mit spørgsmål er om nogen har prøvet der (og haft god effekt) og om hvordan I har taget dem? Har I taget 1 tablet 3 gange dagligt? 3 tabletter 1 gang dagligt? 

Alle gode råd modtages! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2022

Lambi90

Profilbillede for Lambi90

Puh det er så ubehageligt! 

Da jeg ville prøve b6 sagde apoteket, at jeg ikke måtte tage det før jeg havde talt med en læge.

lægen sagde at virkning mod kvalme kommer ved 75mg daglig. Mine var 22mg og dem skulle jeg så tage 4 af om dagen - jeg tog to sammen med mine vitaminer, og to på et andet tidspunkt inæøbet af dagen, hvor jeg ikke følte jeg skulle kaste op. Jeg synes det virkede

Anmeld Citér

30. januar 2022

Enmere20

Jeg snakkede med min læge som anbefalede 3 om dagen - morgen, middag, aften. Jeg døjer mest med svimmelhed efterfulgt af kvalme i perioder og her har de virket ret godt

Anmeld Citér

30. januar 2022

Optimom

Profilbillede for Optimom

Jeg havde også godt effekt af B6 mod kvalme. Kan dog ikke huske docering.

Anmeld Citér

30. januar 2022

Anonym

Her havde det ingen effekt. Min lige udskrev derimod postafen. Jeg fik en pille morgen og aften frem til barsel og det hjalp meget på kvalmen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.