Spontan abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.133 visninger
8 svar
1 synes godt om
30. januar 2022

MR1991

Hej med jer

Vi var endelig blevet gravide efter 10 mdr, og så begynder jeg i går at pletbløde. Jeg ringer til vagtlægen, og hun er sød, men siger jeg skal ringe hvis det tager til eller jeg bløder mere. Det gør jeg så senere, men møder en anden læge, som er uforskammet. Jeg er 5+2 I går, så det er tidligt. Og det prøver jeg at finde ro I, jeg ikke skulle forhold mig til noget senere 

Nu er det lig menstruation, og jeg forventer det er ved at gå til. Jeg ringer til lægen i morgen. Mine spørgsmål til jer er så: 

1. Jeg bliver hjemme i morgen, hvor længe blev I hjemme? 

2. Hvor lang tid efter en spontan abort blev Oprettet gravide? 

3. Havde I ondt? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2022

__anonym

Profilbillede for __anonym

Hej med jer

Vi var endelig blevet gravide efter 10 mdr, og så begynder jeg i går at pletbløde. Jeg ringer til vagtlægen, og hun er sød, men siger jeg skal ringe hvis det tager til eller jeg bløder mere. Det gør jeg så senere, men møder en anden læge, som er uforskammet. Jeg er 5+2 I går, så det er tidligt. Og det prøver jeg at finde ro I, jeg ikke skulle forhold mig til noget senere 

Nu er det lig menstruation, og jeg forventer det er ved at gå til. Jeg ringer til lægen i morgen. Mine spørgsmål til jer er så: 

1. Jeg bliver hjemme i morgen, hvor længe blev I hjemme? 

2. Hvor lang tid efter en spontan abort blev Oprettet gravide? 

3. Havde I ondt? 

Er ked af at læse om dit/jeres tab  jeg har prøvet det 3 gange indenfor 8 mdr. og det er simpelthen forfærdeligt. Nok mest den psykiske del, fordi man ønsker et barn så højt. 

Alle 3 er startet med ubehag/murren/smerter, brunt udflåd, og så blødning der var lidt mere end mens, og i lidt længere tid end min mens normalt varer. Den sidste gang blødte jeg faktisk af to omgange lige efter hinanden. Smertemæssigt var det faktisk lidt ligesom kraftige menssmerter, lidt mere oveni måske. 

Jeg er taget på arbejde alle 3 gange, ønskede ikke at være derhjemme selv. 

Jeg håber dit forløber sig hurtigt og uden alt for mange smerter

Anmeld Citér

30. januar 2022

MR1991

__anonym skriver:

Er ked af at læse om dit/jeres tab  jeg har prøvet det 3 gange indenfor 8 mdr. og det er simpelthen forfærdeligt. Nok mest den psykiske del, fordi man ønsker et barn så højt. 

Alle 3 er startet med ubehag/murren/smerter, brunt udflåd, og så blødning der var lidt mere end mens, og i lidt længere tid end min mens normalt varer. Den sidste gang blødte jeg faktisk af to omgange lige efter hinanden. Smertemæssigt var det faktisk lidt ligesom kraftige menssmerter, lidt mere oveni måske. 

Jeg er taget på arbejde alle 3 gange, ønskede ikke at være derhjemme selv. 

Jeg håber dit forløber sig hurtigt og uden alt for mange smerter

Pyh det er godt nok mange gange, er det lykkedes for jer siden? Ja, det er ønsket, fordi rent rationelt ved man jo godt, det handler om noget, som er sygt, så det er bedre sådan her. 

Lige nu er det mest start til mens, men jeg tænker det nok tager til. Jeg har ikke rigtig smerter, måske det er fordi det er tidligt. Jeg håber, det bliver ved sådan. 

Jeg er lærer, så lige i morgen kan jeg slet ikke lige forestille mig at skulle være noget for andre. Jeg simpelthen bange for at begynde at græde. 

Anmeld Citér

30. januar 2022

__anonym

Profilbillede for __anonym
MR1991 skriver:

Pyh det er godt nok mange gange, er det lykkedes for jer siden? Ja, det er ønsket, fordi rent rationelt ved man jo godt, det handler om noget, som er sygt, så det er bedre sådan her. 

Lige nu er det mest start til mens, men jeg tænker det nok tager til. Jeg har ikke rigtig smerter, måske det er fordi det er tidligt. Jeg håber, det bliver ved sådan. 

Jeg er lærer, så lige i morgen kan jeg slet ikke lige forestille mig at skulle være noget for andre. Jeg simpelthen bange for at begynde at græde. 

Ja det siger man jo, men jeg ved ikke helt om jeg tror på den når man taber så mange gange  

Nej desværre. Vi startede i udredning for gentagne graviditetstab i august, som vi afsluttede i november. De fandt desværre ikke årsagen, men som et forsøg skal jeg tage Lutinus (progesteron) fra positiv test til og med uge 12 for at se om det hjælper med at holde på fosteret. 

Jeg krydser for, at du ikke oplever mere end du gør nu så  nej, så kan jeg godt forstå du bliver hjemme  

Anmeld Citér

30. januar 2022

MJL88

Jeg var 8+2 da jeg havde en spontan abort i oktober. Og ja det gjorde desværre rigtig ondt, men kun indtil det hele var ude.
Blødte voldsomt (1 bind blødte jeg igennem på sekunder), så kom op på gynækologisk som hjalp det sidste ud, fordi det sad fast i livmoderhalsen. Også derfor det gjorde ekstra ondt.

Jeg var faktisk hjemme i en uge, fordi jeg var så psykisk og fysisk påvirket. Havde rigtig ondt og blødte forsat en del.

Kan trøste dig med, at jeg er 12+0 i dag, og dermed blevet gravid i første cyklus efter aborten. Håber det samme lykkedes for dig  

Anmeld Citér

30. januar 2022

MR1991

MJL88 skriver:

Jeg var 8+2 da jeg havde en spontan abort i oktober. Og ja det gjorde desværre rigtig ondt, men kun indtil det hele var ude.
Blødte voldsomt (1 bind blødte jeg igennem på sekunder), så kom op på gynækologisk som hjalp det sidste ud, fordi det sad fast i livmoderhalsen. Også derfor det gjorde ekstra ondt.

Jeg var faktisk hjemme i en uge, fordi jeg var så psykisk og fysisk påvirket. Havde rigtig ondt og blødte forsat en del.

Kan trøste dig med, at jeg er 12+0 i dag, og dermed blevet gravid i første cyklus efter aborten. Håber det samme lykkedes for dig  

Jeg har kun haft lidt menstruationsmerte indtil videre, så jeg håber det klarer sig selv. Men nøj en omgang du var igennem

Lige nu ved jeg ikke, hvor længe jeg bliver hjemme. Jeg er også ramt, og kan slet ikke forestille mig at skulle undervise mine elever. Jeg er så bange for at begynde at græde foran dem. Men nu tager jeg en dag ad gangen, min chef er forstående. 

Jeg håber, det sker forholdsvis hurtigt efter så, tak fordi du svarede

Anmeld Citér

30. januar 2022

Meyer

Profilbillede for Meyer

Det gør mig ondt at høre

jeg havde en præcis som dig. Jeg gik på arbejde som normalt, havde hverken mere ondt eller blødte mere end ved en almindelig mens. 
Jeg fik ægløsning som jeg plejede, og 6 mdr efter var jeg gravid igen, og hun er i dag 13 år��

Anmeld Citér

30. januar 2022

MR1991

Meyer skriver:

Det gør mig ondt at høre

jeg havde en præcis som dig. Jeg gik på arbejde som normalt, havde hverken mere ondt eller blødte mere end ved en almindelig mens. 
Jeg fik ægløsning som jeg plejede, og 6 mdr efter var jeg gravid igen, og hun er i dag 13 år��

Årh dejligt, at det bare lykkedes igen. Jeg håber på det samme her

Anmeld Citér

31. januar 2022

MR1991

Tak for alle dem, der har svaret. Jeg har i dag fået taget blodprøve og igen på onsdag, hvor de tjekker hcg niveauet. Jeg forventer det er faldende. Vi må ikke begynde før det er nul, så lad det nu ske hurtigt 

Jeg har ikke ondt eller noget, og i går er jeg sikker på, at blommesækken kom ud. Det gjorde noget ved mig, som om nu er det rigtigt. Så nu tager jeg på arbejde i morgen, og kommer i gang igen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.