Spontan abort men hcg falder ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.362 visninger
3 svar
0 synes godt om
29. januar 2022

Anonym trådstarter

Hej jeg fik for 3 uger siden en spontan abort i uge 6+1. Jeg fik to piller til at få restvæv ud og en enkelt scanning som viste livmoderen var næsten tom. Min graviditetstest er stadig virkelig kraftig og den bliver slet ikke svagere. Er utålmodig på at kunne prøve igen. Hvor lang tid tog det ved jer?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2022

Mælkebøtten1990

Hejsa. Jeg fik en abort 6+4 (blev ikke tilbudt hverken blodprøve eller scanning dog). Jeg fik ægløsning 16-17 dage efter og normal mens derefter. Min g-test var negativ nogle dage efter aborten mindes jeg. Håber det snart lykkes for jer ��

Anmeld Citér

29. januar 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Jeg havde en sa 6+0 i november. 6 dage efter var livmoderen tom og herfra gik der 18 dage til positiv æl test. 

Jeg synes det lyder af meget at du efter 3 uger stadig har en bragende positiv test. Jeg har haft tre sa, og alle gange har testen været negativ efter et par uger. 

Måske du skulle høre lægen om du kan få nogle blodprøver til at tjekke at hcg faktisk falder? 

Anmeld Citér

29. januar 2022

CBbaby

Du skal have tjekket dit hcg igen, når den bliver ved med at være så positiv 3 uger efter. 

Du skrev, at du havde en smule væv tilbage. Hvis ikke alt vævet er kommer med ud, er der risiko for retineret væv. Det betyder, at vævet vokser en lille smule og kroppen tror, den stadig er gravid og dermed danner HcG. 

Jeg ville lige ringe til lægen og vende det. 

Ved mine spontane aborter er der gået ca 21 dage før jeg fik ægløsning. 
Ved min provokerede abort gik der 14 dage efter udskrab før jeg fik ægløsning. (En MA i uge 10)  Men udskrabet kom efter 3 mislykkede forsøg med abortpiller, da der opstod retineret væv. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.