Er det covid træthed?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

816 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. januar 2022

Anonym trådstarter

Vi er smittede med COVID herhjemme, og jeg har været syg med symptomer siden mandag, så er på fjerde dagen. Jeg havde det værst på andendagen, og har overordnet set fået det bedre, fx hostede jeg kun en halv dag, men jeg har et ubehageligt symptom, som har stor effekt på dagene lige nu.

Jeg er svimmel og føler mig ekstremt svag og drænet I kroppen. Jeg kan fungere ok først på dagen, og rende rundt som normalt, men pludselig rammer jeg den her mur ud på eftermiddagen hvor det siger småkage, og jeg faktisk næsten ikke kan fungere. Det er mere end træthed, for vi kender alle at blive søvnige eller trætte efter en aktiv dag, nej det her er noget andet. Som om nogen har suget alle kræfter ud af mig og jeg er sat helt ud af spillet. Altså føler mig helt svag og slap. 

Jeg bliver bange, når jeg har det sådan. Generelt bliver jeg ved med at have frygten for at få et alvorligt forløb og blive indlagt. Men det burde ikke have noget at gøre med, at jeg ilter mit blod dårligt, fordi jeg har ingen åndenød, jeg trækker vejret fint og roligt, jeg hoster næsten ikke, har ingen slim, rolig puls osv.

Så jeg tænkte på om nogen havde en forklaring, havde haft det på samme måde, da de havde covid. Er det det, de kalder covid fatigue måske? Skal jeg være bange for indlæggelse?

(PS. Jeg vil ikke have, det skal være en debat om vaccination, da det ikke er det, jeg spørger om, men ja har fået to stik) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2022

Anonym

Hej

Jeg var smittet med corona ugen inden jul.

Det er ikke så slemt mere men jeg bliver stadig ramt af denne her vilde træthed nogle dage, det var meget i ugerne lige efter og måtte hver dag tage en lur for at komme igennem dagen. Har hørt det er meget normalt.. Det er frustrerede men det begynder at blive bedre..

Anmeld Citér

27. januar 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg synes man hører om mange forskellige symptomer og følger. Træthed er da bestemt en af dem jeg har hørt om fra flere. Så det lyder ikke så usædvanligt selvom det selvfølgelig er ubehageligt.

Jeg har ingen lægefaglighed, men hvis du ellers ikke har åndenød og lignende vejrtrækningsproblemer, så tænker jeg ikke du behøver være så bekymret for indlæggelse. Men du kan da give din læge et kald eller evt bare en besked hvis du vil vide mere.

Anmeld Citér

27. januar 2022

Janey

Profilbillede for Janey

Her har hele familien også lige haft corona for 2 uger siden og mit forløb lyder meget som dit. På dag 1 begyndte jeg at få feber ud på eftermiddagen. Dag 2 havde jeg høj feber, lidt hovepine og ondt i nogle af mine led. Dag 3 og fem var jeg ok igen bortset fra en vanvittig træthed. 

Jeg havde det som dig med, at dagen startede fint, men ud på dagen blev jeg småsvimmel og vanvittigt træt på samme måde som du beskriver med at det føles som om alt energi bare er suget væk og man kan nærmest intet. Jeg havde det sådan en 3-4 dage og så blev det bedre og her 2 uger efter mærker jeg næsten intet til den usædvanlige træthed. 

Jeg har hørt fra mange, jeg kender, at de også har haft den her træthed efter corona forløbet, så det lyder til at være meget normalt. Så længe du ikke har noget, der generer vejrtrækningen eller lungerne ville jeg ikke være bange for at det ville ende i en indlæggelse. En fra sønnens klasse blev indlagt en enkelt dag, og det skyldtes en voldsom ophobning af slim, der gjorde, at hun ikke kunne trække vejret ordentligt. Det er den eneste, jeg kender til, der har været indlagt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.