Vi er smittede med COVID herhjemme, og jeg har været syg med symptomer siden mandag, så er på fjerde dagen. Jeg havde det værst på andendagen, og har overordnet set fået det bedre, fx hostede jeg kun en halv dag, men jeg har et ubehageligt symptom, som har stor effekt på dagene lige nu.
Jeg er svimmel og føler mig ekstremt svag og drænet I kroppen. Jeg kan fungere ok først på dagen, og rende rundt som normalt, men pludselig rammer jeg den her mur ud på eftermiddagen hvor det siger småkage, og jeg faktisk næsten ikke kan fungere. Det er mere end træthed, for vi kender alle at blive søvnige eller trætte efter en aktiv dag, nej det her er noget andet. Som om nogen har suget alle kræfter ud af mig og jeg er sat helt ud af spillet. Altså føler mig helt svag og slap.
Jeg bliver bange, når jeg har det sådan. Generelt bliver jeg ved med at have frygten for at få et alvorligt forløb og blive indlagt. Men det burde ikke have noget at gøre med, at jeg ilter mit blod dårligt, fordi jeg har ingen åndenød, jeg trækker vejret fint og roligt, jeg hoster næsten ikke, har ingen slim, rolig puls osv.
Så jeg tænkte på om nogen havde en forklaring, havde haft det på samme måde, da de havde covid. Er det det, de kalder covid fatigue måske? Skal jeg være bange for indlæggelse?
(PS. Jeg vil ikke have, det skal være en debat om vaccination, da det ikke er det, jeg spørger om, men ja har fået to stik)
Anmeld
Citér