Vaskecreme ved bleskift?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.388 visninger
7 svar
3 synes godt om
26. januar 2022

Kis92

Profilbillede for Kis92

Vi har ikke tilgang til vand ved puslebordet, og derfor har jeg brugt vådservietter når jeg skrifter ble. Jeg synes han er lidt rød i bleområdet og ser derfor efter andre muligheder. Jeg har godt hørt om olivy, men jeg synes det virker lidt dyrt. Jeg har fundet to alternativer til olivy, men eftersom det ikke står til baby, er jeg lidt i tvivl om jeg kan bruge det til hans dejlige numse? Jeg vedlægger billeder, hvad tænker I om at bruge en af dem til baby numser? Jeg er ikke så god til at gennemskue de der ingredienslister.

Hvad gør I der ikke har tilgang til vand ved puslebordet?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2022

Mrs.

Ville ikke bruge vaskecreme til en sart baby hud. 
Lav nogen vaskeklude og tag med dig istedet? 
Med min søn tog jeg skumklude og vred op i meget varmt vand, og så i en skål med til puslepladsen. Så havde jeg til at få vasket ham ordenligt, +de er ikke så hårde ved huden og får renset ordenligt. 
smør evt efter med zink eller panthetenol salve hvis der er rødme. 

Anmeld Citér

26. januar 2022

BM2021

Vi bruger Olivy og jeg synes også det virkede dyrt, men man kan ofte købe 500ml på apopro.dk til 127kr og så holder sådan en flaske herhjemme små 3mdr, hos min veninde holder den 4mdr. Og min baby har aldrig haft en rød numse. Så det føles dyrt ja, men jeg synes den er drøj i brug og efterlader virkelig bare en dejlig blød babynumse.

Anmeld Citér

26. januar 2022

Konjac

Profilbillede for Konjac

Det kan du sagtens bruge. De er lavet til samme formål, hvor målgruppen er voksne, sengeliggende, som virkelig får ødelagt hud - og derfor står der ikke baby på. 

Den nederste er astma/allergimærket og svanemærket. Det er en god indikator for at der ikke er noget "snavs" i.

Men jeg havde alligel foretrukket Olivy

Anmeld Citér

26. januar 2022

HendeDer!

Profilbillede for HendeDer!

Vi bruger Olivy.. Vores dreng er 16 mdr og vi har købt 2 store flasker og 3 små, så vi har brugt ca 600kr på det og det er simpelthen det hele værd.. Jeg ville ikke bruge andet - kun ved lortebleer, der skal vand til..

Anmeld Citér

26. januar 2022

Agma

Profilbillede for Agma

Vores ældste havde aldrig rød numse men så snart vi brugte Olivy græd hun simpelthen så meget! Så prøvede jeg selv at bruge det og jeg synes også at det svider. Når vi ikke har adgang til vand bruger vi almindelig babyolie eller mandelolie fra apoteket og der hjemme hvor vi heller ikke har vand ved puslebordet henter vi det bare inden vi skifter i en lille balje til formålet  Så for os har det ikke været et besvær vi har tænkt over. 

Anmeld Citér

26. januar 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Vi hælder vand i en skål som står på puslebordet, og så skifter vi vandet hver dag.. Kender ikke de produkter, så dem kan jeg ikke sige noget omkring 

Anmeld Citér

26. januar 2022

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Vi gør det samme som unicorn1 gør, vi har en skål med vand, som vi skifter hver morgen. Vi bruger dog altid kogt vand, som selvfølgelig er koldt når vi bruger det til at tørre med.  

venstre hånd bruger jeg til rene klude som dyppes i vand og vrides op og højre hånd bruger jeg til at tørre med (så venstre er altid den rene hånd)

Så har en bunke tørre klude klar og så en skål med vand

Vi bruger også olivy, køber det i Frankrig til næsten 1/3 del af prisen her i DK (44kr for 500ml)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.