Hej
Min mand og jeg var igennem mild fertilitetsbehandling for at få vores første barn. Vi står nu i den situation at vi gerne vil have barn nr. 2 og ønsker at de aldersmæssigt er ret tæt på hinanden og er derfor gået i gang med at prøve på barn nr. 2. Vi har de sidste 6 måneder testet for ægløsning og jeg har fundet ud af min ægløsning ligger ret sent i min cyklus på dag 23 og har en cyklus på 32 dage. Mit spørgsmål er, vil man kunne teste for en evt. graviditet efter udebleven menstruation, når der reelt “kun” er gået 9 dage siden befrugtning af ægget?
vi håber selvfølgelig at vi inden for de næste par måneder kan stå med en positiv graviditetstest i hånden, men hvis ikke lyder mit andet spørgsmål således: Er der nogen der ved hvor hurtigt man kan kontakte lægen for at få hjælp til barn nr. 2. Vi ved at det er mig den er “gal” med og ved også at problemet skyldes arvæv i min ene æggeleder hvilket gør at der ikke frigives æg fra denne. Derfor ved vi at sandsynligheden for at blive gravid ved mild hormonbehandling, tracking af hvor mange æg der er og hvor store de er, blodprøve for at sikre der har været ægløsning og ægløsningssprøjte hjælper os. Især da vi blev gravid i andet forsøg sidste gang og højst sandsynligt var blevet gravid i første forsøg, hvis vi ikke havde misforstået gynækologens anbefalinger. Hvis dette kan hjælpe os til en graviditet igen er vi villig til det, da vi virkelig ønsker os barn nr. 2 og synes vi har været ret heldig med behandlingen i forhold til hvor lidt det heldigvis påvirkede forholdet.
Håber meget der er en af jer der kan svare mig på det ene eller begge spørgsmål.
Vh den forvirrede
Anmeld
Citér