Spontan abort og udskrab

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.187 visninger
8 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. januar 2022

Anonym trådstarter

Jeg har bare lige brug for at komme ud med lidt frustrationer og evt høre fra andre. 

D. 17 januar skulle jeg havde været til NF scanning. En uge før begyndte jeg at bløde og havde virkelig ondt. Jeg ringede til egen læge, som kunne scanne mig samme aften. Fosteret var desværre dødt. Han sagde at jeg bare skulle tage til NF scanning og så kunne de hjælpe mig videre. Da jeg så kommer til scanning, fortæller jeg hende selvfølgelig hvad der er sket, og hun bliver skide sur. For så skulle jeg slet ikke scannes på hendes afdeling. Jeg får så en tid onsdag d. 19 til en anden scanning. 

Her siger de ting som "du har blødt fostret ud, men der er stadig moderkagen og blommesæk der inde." Han kalder så en mere erfaren læge ind, som også scanner. Hun siger "jeg tror ikke den graviditet bliver til noget, så du skal have et udskrab". Øøh. Hvis jeg allerede har blødt fostret ud, så er det da klart at graviditeten ikke bliver til noget. 

I fredags begynder jeg så at bløde igen, og bløder stadig. I dag ringer jeg så til dem, i håb om at jeg så kan slippe for operation. Men nej, der er stadig rester derinde. Jeg bløder ellers ret meget, og der er en del slim i det. Nu er jeg sat til operation i morgen til frokost tid, og jeg er så nervøs. Jeg får ikke engang bedøvelse ved tandlægen fordi jeg er bange for bedøvelse. 

Jeg er også virkelig nervøs for hvordan det kommer til at gå efter operationen. Så hvis der er nogen der har erfaring med det, hvor slemme er smerterne så efter? Og hvor længe varede de? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2022

Tami

Profilbillede for Tami

Jeg har fået 2 udskrabninger (efter MA og ifm graviditet udenfor livmoderen). Jeg synes slet ikke det er slemt. Man bliver stille og rolig lagt i narkose og når man vågner er det overstået. Har ikke haft større smerter end alm menssmerter efterfølgende. Du spørger bare hvis der er mere du vil vide og ellers så pøj pøj 

Anmeld Citér

24. januar 2022

Anonym

Jeg har prøvet det en gang og jeg er som dig også nervøs for bedøvelse. Men det gik så fint og jeg blev passet rigtig godt på. Efterfølgende havde jeg ingen smerter og jeg blødte heller ikke mere end et par dage. 

Men jeg synes at din egen læge har handlet forkert ved at lade dig gå til nakkefoldsscanning uden videre. Han skulle jo nok have henvist dig til den korrekte afdeling til at starte med. Men det skulle hun selvfølgelig ikke have ladet gå ud over dig. Det er jo sårbart nok i forvejen. 

Anmeld Citér

24. januar 2022

Ønskebarn22

Kæmpe stort kram, er ked af dit tab

Hold da op en tur du har været igennem.. Jeg havde en MA til nf i slut november. Jeg valgte selv operation, fordi der er meget færre smerter og blødning forbundet med det, samt et hurtigt forløb. Jeg har dog ikke erfaring med når det først er startet som en spontan abort, men jeg vil, hvis muligt, prøve og berolige dig lidt i forhold til operationen. 

Det er så meget lettere sagt end gjort, men du skal ikke være bekymret for narkosen. De er så dygtige, og gør det rigtig mange gange om dagen. Derudover er det et hurtigt  indgreb, så det er ikke så meget bedøvelse du får. min operation træk lidt ud da de var i tvivl om de havde fået det hele, og jeg var træt bagefter, men ellers ikke påvirket af bedøvelsen, og de passer rigtig godt på dig.

Anæstesilægen har nok sagt det, men hvis  du får narkose via drop i hånden kan det godt svie når du får bedøvelsen, det synes jeg var rigtig rart at vide, så jeg vidste det var helt normalt. 

Bagefter havde jeg næsten ingen smerter. Det var meget lidt dagen efter, og efterfølgende lidt ubehag/en varm følelse til ca en uges tid efter. Jeg havde ingen komplikationer, og ville vælge operation igen, hvis jeg skulle være så uheldig en anden gang. Blødning havde jeg næsten heller ikke noget af, og kun som alm mens. 

Synes dog det er ærgerligt din læge handlede i mine øjne forkert, og ikke gav dig en henvisning så du kunne komme videre i systemet med det samme

Håber alt går som det skal, og at du kommer godt igennem denne svære tid

Anmeld Citér

24. januar 2022

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. Det hjælper lidt. Jeg er helt enig i, at min læge burde havde sendt mig videre, men nøj, hvor var hende på sygehuset ubehagelig. Hun blev også sur over at min journal var sendt til Nykøbing Falster og jeg skulle scannes i Slagelse. Jeg bor i Næstved, men boede før i Nykøbing, så havde bedt om at sendes til Nykøbing, så familien var i nærheden. 

Narkose lægen har egentlig ikke fortalt mig noget om hvordan jeg skal have narkose. Hun spurgte bare efter allergier og tandproblemer. Så jeg er bare gået ud fra at det er med maske 

Anmeld Citér

24. januar 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg har bare lige brug for at komme ud med lidt frustrationer og evt høre fra andre. 

D. 17 januar skulle jeg havde været til NF scanning. En uge før begyndte jeg at bløde og havde virkelig ondt. Jeg ringede til egen læge, som kunne scanne mig samme aften. Fosteret var desværre dødt. Han sagde at jeg bare skulle tage til NF scanning og så kunne de hjælpe mig videre. Da jeg så kommer til scanning, fortæller jeg hende selvfølgelig hvad der er sket, og hun bliver skide sur. For så skulle jeg slet ikke scannes på hendes afdeling. Jeg får så en tid onsdag d. 19 til en anden scanning. 

Her siger de ting som "du har blødt fostret ud, men der er stadig moderkagen og blommesæk der inde." Han kalder så en mere erfaren læge ind, som også scanner. Hun siger "jeg tror ikke den graviditet bliver til noget, så du skal have et udskrab". Øøh. Hvis jeg allerede har blødt fostret ud, så er det da klart at graviditeten ikke bliver til noget. 

I fredags begynder jeg så at bløde igen, og bløder stadig. I dag ringer jeg så til dem, i håb om at jeg så kan slippe for operation. Men nej, der er stadig rester derinde. Jeg bløder ellers ret meget, og der er en del slim i det. Nu er jeg sat til operation i morgen til frokost tid, og jeg er så nervøs. Jeg får ikke engang bedøvelse ved tandlægen fordi jeg er bange for bedøvelse. 

Jeg er også virkelig nervøs for hvordan det kommer til at gå efter operationen. Så hvis der er nogen der har erfaring med det, hvor slemme er smerterne så efter? Og hvor længe varede de? 

Jeg har fået to PA i kirurgisk indgreb. Første gang var jeg 11+5 uger henne. Anden gang var jeg 9+4 uger henne. 

Første gang havde jeg ingen smerter overhovedet. Anden gang havde jeg en del mavesmerter. Men fik lagt spiral samtidig og lægerne mener den var grunden til at jeg havde ondt. 

Anmeld Citér

24. januar 2022

Ønskebarn22

Anonym skriver:

Tak for jeres svar. Det hjælper lidt. Jeg er helt enig i, at min læge burde havde sendt mig videre, men nøj, hvor var hende på sygehuset ubehagelig. Hun blev også sur over at min journal var sendt til Nykøbing Falster og jeg skulle scannes i Slagelse. Jeg bor i Næstved, men boede før i Nykøbing, så havde bedt om at sendes til Nykøbing, så familien var i nærheden. 

Narkose lægen har egentlig ikke fortalt mig noget om hvordan jeg skal have narkose. Hun spurgte bare efter allergier og tandproblemer. Så jeg er bare gået ud fra at det er med maske 

Hold op hvor skulle hende på sygehuset også have en opsang. Det er bare slet ikke ok når man står i sådan en sårbar situation. 

Okay. Det med tandproblemer spurgte de også mig om. Jeg havde før fået narkose via maske, så det troede jeg også jeg skulle denne gang, inden anæstesilægen forklarede det andet. Så jeg fik et drop i hånden med væske og de gav narkosen derigennem. Jeg synes det var rigtig rart at vide det kunne svie (hun sagde at særligt "unge kvinder" synes det kunne svie). Blot til info så man ikke falder i søvn med en bekymring for om alt er ok. Så er du forbedret hvis det skulle være i drop og ikke maske, også kan jeg da kun håbe det er med maske du får

Men når først du ligger på bordet, så er man egentligt lidt ligeglad og vil bare gerne have det overstået, så synes jeg næsten de kunne gøre som de ville, bare jeg kunne få lov til at falde i søvn og vågne op på den anden side. Håber de er lige så søde ved dig som de var ved mig, særligt efter den omgang du ellers har fået 

Anmeld Citér

25. januar 2022

Anonym trådstarter

Opdatering: 

Det gik fint. De glemte mig dog, så kom først ind efter 3 timers ventetid. Følte jeg var ved at dehydrere. ��

Da jeg vågnede fik jeg en masse at drikke og lidt mad. Jeg lå på opvågning sammen med en anden, der ikke havde det så godt efter narkosen. Men jeg følte mig helt normal. Så jeg kom hjem efter 45 min. 

Nu har jeg været hjemme i 3 timer, og har det fint. En lille smule mens smerter, men mindre end jeg havde regnet med. Igen, tusind tak for jeres svar. Det beroligede mig ret meget 

Anmeld Citér

25. januar 2022

Ønskebarn22

Dejligt med en opdatering, har tænkt på dig i løbet af dagen. Er rigtig glad for at høre alt fik godt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.