gravid smerter i skambenet/skeden uge 33-34

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.166 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. januar 2022

Anonym trådstarter

Hej piger

for en uge siden føltes det som om ham inde i maven prøvede at grave sig ud, det gjorde sygt ondt, med en masse jag og stik. Efter følgende har jeg følt mig øm i skeden, især ved bevægelse, vende sig i sengen ovs. 

Holder mig i ro det meste af tiden, men i dag ville jeg så  støvsuge, efter det har jeg haft store smerter i skambenet og  skeden, og det er voldsomt smertefuldt at gå rundt.   Jeg er idag 34+4

Er der andre der har prøvet det, er det bækkensmerter ?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2022

Kantar123

Jeg er i uge 40+5 og oplever lignende smertefulde jag og stik I skeden, som kan gøre hamrende ondt!!

Så vidt jeg kan læse mig til, er det hovedet der indstiller sig og presser på nerver og muskler i bækkenet. Så det er ret normalt. Og hvis man er førstegangsfødende kommer det ofte tidligere, end hvis man er flergangsfødende (det er jeg fx).

Anmeld Citér

23. januar 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Det lyder som da jeg havde bækkenløsning. Især støvsugning var forfærdeligt smertefuldt grundet vrid i bækkenet. 

Hvis du ikke allerede er gået på barsel, er du vel tæt på, og slap så bare af så meget som muligt. Få din mand/kæreste til at stå for huslige pligter, drej dig med samlede ben i sengen og når du stiger ind i bilen. 

Anmeld Citér

23. januar 2022

Anonym trådstarter

Kantar123 skriver:

Jeg er i uge 40+5 og oplever lignende smertefulde jag og stik I skeden, som kan gøre hamrende ondt!!

Så vidt jeg kan læse mig til, er det hovedet der indstiller sig og presser på nerver og muskler i bækkenet. Så det er ret normalt. Og hvis man er førstegangsfødende kommer det ofte tidligere, end hvis man er flergangsfødende (det er jeg fx).

der er godt nok længe til fødsel så hvornår begyndte dit ? Og er det så væk i perioder ?

Anmeld Citér

23. januar 2022

Anonym trådstarter

Lillehjerte skriver:

Det lyder som da jeg havde bækkenløsning. Især støvsugning var forfærdeligt smertefuldt grundet vrid i bækkenet. 

Hvis du ikke allerede er gået på barsel, er du vel tæt på, og slap så bare af så meget som muligt. Få din mand/kæreste til at stå for huslige pligter, drej dig med samlede ben i sengen og når du stiger ind i bilen. 

Ja. Det er lidt min frygt! Da jeg har døjet med bækkenet siden uge 12, hvilket har gjort at  jeg har valgt fra uge 20 at udfører mit arbejde hjemmefra i sengen. Og har været 90 % sengeliggende de sidste 1,5 månede  Men bækkensmerterne var bagpå, haleben ovs. Så undre mig lidt hvis det lige pludselig skulle komme foran også, når jeg er så meget i ro.  

Anmeld Citér

24. januar 2022

Kantar123

Anonym skriver:

der er godt nok længe til fødsel så hvornår begyndte dit ? Og er det så væk i perioder ?

Ja jeg må indrømme at jeg mister pusten fuldstændig når det sker, og nærmest har tårer i øjnene.

Men, det er kun sporadisk og uden mønster. Så det passer godt med at det kun er hvis barnet drejer hovedet samtidig med at jeg bevæger mig, at det sker.

Jeg håber egentlig for dig, at det er ligesom mit, for bækkenløsning som en anden skriver, er jo slet ikke at spøge med og noget som godt kunne undværes

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.