Maven er ikke sunket?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.375 visninger
13 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. januar 2022

Anonym trådstarter

Hej med jer.

Jeg er i dag 37+3 i min graviditet. Min baby har sat sig fast med hovedet godt nede i bækkenet for godt og vel 6 uger siden og lægger stadig dernede. Jeg har mange ligament smerter og jag i underlivet, når han får bevæget hovedet rundt.

Jeg undre mig dog over at min mave ikke er sunket eftersom han ligger som han gør. Jeg troede egenligt at jeg vil gå i fødsel før termin (11.02), men jeg har bare ikke en sunket mave som et "symptom på fødsel". Jeg har ofte fået spørgsmålet om, hvorfor min mave ikke er sunket endnu. Er det simpelthen bare fordi jeg ikke er tæt nok på at skulle føde, eller er det bare ikke noget alle får, og skal jeg derfor lade være med at se det som et tegn på at fødslen er nær?

Vil i dele jeres erfaringer?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Hej med jer.

Jeg er i dag 37+3 i min graviditet. Min baby har sat sig fast med hovedet godt nede i bækkenet for godt og vel 6 uger siden og lægger stadig dernede. Jeg har mange ligament smerter og jag i underlivet, når han får bevæget hovedet rundt.

Jeg undre mig dog over at min mave ikke er sunket eftersom han ligger som han gør. Jeg troede egenligt at jeg vil gå i fødsel før termin (11.02), men jeg har bare ikke en sunket mave som et "symptom på fødsel". Jeg har ofte fået spørgsmålet om, hvorfor min mave ikke er sunket endnu. Er det simpelthen bare fordi jeg ikke er tæt nok på at skulle føde, eller er det bare ikke noget alle får, og skal jeg derfor lade være med at se det som et tegn på at fødslen er nær?

Vil i dele jeres erfaringer?

Min mave sank først et par dage før jeg gik i fødsel selvom han stod fast lang tid før

Anmeld Citér

23. januar 2022

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Min mave sank først et par dage før jeg gik i fødsel selvom han stod fast lang tid før

Føltes det anderledes da det skete? Slet det over nogle dage eller vågnede du bare en dag og så var den sunket?

Anmeld Citér

23. januar 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Tror slet ikke, at min mave sank med min søn, selvom han stod fast og dybt i bækkenet fra uge 35/36 af 

Anmeld Citér

23. januar 2022

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Tror slet ikke, at min mave sank med min søn, selvom han stod fast og dybt i bækkenet fra uge 35/36 af 

Nej okay, måske det ikke sker for alle så

Anmeld Citér

23. januar 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Føltes det anderledes da det skete? Slet det over nogle dage eller vågnede du bare en dag og så var den sunket?

Jeg vågnede bare en morgen også sagde min mor det. Havde ikk selv lagt nærke til det

Anmeld Citér

23. januar 2022

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Jeg vågnede bare en morgen også sagde min mor det. Havde ikk selv lagt nærke til det

Ja okay, sjovt

Anmeld Citér

23. januar 2022

Anonym

Min mave sank ca 14 dage før fødsel af det første barn. Jeg lagde først mærke til det, da jeg lige pludselig var meget besværet af at gå op af en trappe, maven kom ligesom i vejen. Og så kunne jeg lige pludselig spise større portioner af mad igen, jeg havde kun kunne spise meget små portioner af gangen..

Anmeld Citér

23. januar 2022

Anonym

Min mave sank slet ikke før vi var på hospitalet til fødslen begge gange. Første gang overhørte jeg en gammel dame sige til sin veninde “Ej, der er læææænge til hun når termin. Maven sidder stadig alt for højt oppe!”. 
Der var jeg i uge 41+1…

Anmeld Citér

23. januar 2022

Ayasmor

Anonym skriver:

Min mave sank slet ikke før vi var på hospitalet til fødslen begge gange. Første gang overhørte jeg en gammel dame sige til sin veninde “Ej, der er læææænge til hun når termin. Maven sidder stadig alt for højt oppe!”. 
Der var jeg i uge 41+1…

Jeg er nysgerrig... svarede du hende, at hun var helt galt på den? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.