Baby og corona

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.688 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. januar 2022

Anonym trådstarter

Halløj,

Vi har idag fundet ud af at den ene af os har corona, jeg og baby er endnu ikke smittet. Mit spørgsmål går så på, om jer der har haft babyer smittet (baby er 8mdr og fået antistof fra alle mine 3 stk) om de har været igennem et hårdt sygdomsforløb? Vi er ikke rigtig bekymret for os selv, men jeg kan godt mærke at tanken om at baby skulle blive syg gør mig noget bekymret, i tilfælde af, vi også bliver ramt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2022

Anonym

Anonym skriver:

Halløj,

Vi har idag fundet ud af at den ene af os har corona, jeg og baby er endnu ikke smittet. Mit spørgsmål går så på, om jer der har haft babyer smittet (baby er 8mdr og fået antistof fra alle mine 3 stk) om de har været igennem et hårdt sygdomsforløb? Vi er ikke rigtig bekymret for os selv, men jeg kan godt mærke at tanken om at baby skulle blive syg gør mig noget bekymret, i tilfælde af, vi også bliver ramt.

Altså nu er mine børn ikke så små. Men 4, 11 og 13. Ingen af dem har været syge af corona og ingen af dem er vaccineret. 
De havde fuldstændig samme forløb. En enkel “off-dag” hvor de var mere trætte og bare lå det meste af dagen. Og det var faktisk det. 

Hverken min mand eller jeg har fået det trods vi har haft helt almindelig daglig kontakt med børnene som vi plejer med kys, kram osv.  

Jeg kan jeg ikke vide hvordan jeres barn vil reagere hvis det rammes, men min umiddelbare tanke er at jeres barn vil være mere pylret, træt og måske feber efterfulgt af snot. 

Anmeld Citér

24. januar 2022

Optimom

Profilbillede for Optimom

Hele husstanden er ramt af Corona herhjemme. Vi antager derfor at den mindste på 3 måneder også er smittet. Han havde let feber (38.5) et døgns tid, og lidt snottet dagen efter. Han var lidt mere knotten end normalt men virkede ellers frisk og i godt humør.

God bedring til jer og håber I kommer nemt gennem Corona

Anmeld Citér

24. januar 2022

Anonym trådstarter

Optimom skriver:

Hele husstanden er ramt af Corona herhjemme. Vi antager derfor at den mindste på 3 måneder også er smittet. Han havde let feber (38.5) et døgns tid, og lidt snottet dagen efter. Han var lidt mere knotten end normalt men virkede ellers frisk og i godt humør.

God bedring til jer og håber I kommer nemt gennem Corona

Det er jeg glad for at høre. Der er også kommet en lille snotnæse her, så muligvis det er corona. 

Men godt at det ikke har været værre, selvom det ikke er sjovt. God bedring til jer!

Anmeld Citér

24. januar 2022

Kantar123

Hvis der kun er én voksen i husstanden med corona, så vil jeg da anbefale jer at isolere jer fra hinanden. Man behøver jo ikke ligefrem opsøge det. Det ville være noget andet hvis det var jeres barn, der var smittet som den første.

Min datter på 12 år blev indlagt i respirator efter sygdom. Det var et mareridt. Hun er ellers sund og rask, men ikke vaccineret.

Det sker dog heldigvis for de færreste, men man ved aldrig hvem det rammer. Pas på hinanden.

Anmeld Citér

25. januar 2022

Anonym

Hej

Vi har lige været igennem corona med en 4

mdr. gammel baby.

Han blev ramt hårdt, da han den første måned af sin levetid blev ramt af RS-virus. Det var megeet slemt med indlæggelse, sonde osv.

Vi blev tilgengæld positive for corona for 2 uger siden.

Han mærkede næsten intet, let feber i 2 dage 37.9 ellers intet.

RS var megeeet værre end corona, jeg tror ikke man skal gå i panik bare fordi det er corona…

det gjorde vi som forældre ikke, da det var meget mildt og heldigvis blev det ikke værre.

jeg krydser fingre for alle gravide, nybagte forældre og familier

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.