Plukkeveer i første trimester

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

392 visninger
3 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. januar 2022

Anonym trådstarter

Hej. 
jeg er andengangsgravid i uge 11, og jeg har de sidste par dage haft mange plukkeveer i perioder. De kommer hyppigt og varer længe, men gør ikke ondt. Tænker i at det er normalt eller bør jeg kontakte lægen?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2022

Mor til Z & X

Profilbillede for Mor til Z & X
Anonym skriver:

Hej. 
jeg er andengangsgravid i uge 11, og jeg har de sidste par dage haft mange plukkeveer i perioder. De kommer hyppigt og varer længe, men gør ikke ondt. Tænker i at det er normalt eller bør jeg kontakte lægen?? 

Jeg fik også plukkeveer forholdsvis tidligt i min 2. Graviditet. De gjorde heller ikke ondt, men kunne mærke dem spænde, når jeg gik rundt.

Jeg blev sygemeldt fra job (butiksarbejde) ved min egen læge, og var også forbi en overlæge på OUH der gerne ville kigge på mig, som beordrede ro resten af graviditeten (her var jeg omkring 18 uger henne)

Det blev gradvist mindre jo mere jeg fik slapper af, og hen mod slutningen af 2. Trimester mærkede jeg dem ikke længere, men var fortsat sygemeldt resten af graviditeten. 

Alt gik godt og har en sund og rask dreng på 5 år rendene rundt herhjemme

Anmeld Citér

22. januar 2022

Maricella

Profilbillede for Maricella

Mange plukkeveer kan være tegn på blærebetændelse, så måske du lige skal et smut til lægen?

Anmeld Citér

22. januar 2022

Anonym

Jeg havde også ret tidligt plukkeveer i min 2. Graviditet. De gjorde ikke ondt men de var der. Tror egentlig kun jeg lagde mærke til dem, fordi jeg efter 1. graviditet nu vidste hvordan en plukkeve var. Sålænge de ikke gør ondt er de ikke farlige men helt naturlige. jeg havde dem hele graviditeten og fødtes et par dage over termin 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.