Tidlig scanning og hjerteblink

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

832 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. januar 2022

Anonym trådstarter

Jeg ved godt at man anbefaler først at blive scannet tidligst 6+0 for at se hjerteblink, men jeg er alligevel nysgerrig på hvor tidligt I så hjerteblink hvis I blev scannet så tidligt/tidligere   Kan læse at man kan være heldig allerede at se hjerteblink 5+4, men er også nysgerrig på om nogen har prøvet det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Jeg har fået scanning 6+4, sat én dag tilbage. Scanningsdamen brugte tid på at finde hjerteblink, men hun fandt det. Dog var det meget svær for utrænet øje at se. Jeg ville ikke bestille en tid allerede 6+0 eller endda tidligere. Jeg ville ikke risikere at blive mere urolig hvis man ikke kan finde det, fordi det er for tidligt. Kun hvis jeg var i tvivl om graviditeten sad det rigtige sted.

Anmeld Citér

20. januar 2022

Anonym trådstarter

Lillehjerte skriver:

Jeg har fået scanning 6+4, sat én dag tilbage. Scanningsdamen brugte tid på at finde hjerteblink, men hun fandt det. Dog var det meget svær for utrænet øje at se. Jeg ville ikke bestille en tid allerede 6+0 eller endda tidligere. Jeg ville ikke risikere at blive mere urolig hvis man ikke kan finde det, fordi det er for tidligt. Kun hvis jeg var i tvivl om graviditeten sad det rigtige sted.

Jeg har en tid hos gynækologen til scanning 5+4 grundet flere graviditetstab - bl.a graviditet udenfor livmoderen - derfor blev jeg lidt nysgerrig på om jeg kunne være heldig at se hjerteblink. Scanningen skal egentlig bare berolige mig til at se at fosteret ikke sidder udenfor livmoderen igen 

Anmeld Citér

21. januar 2022

Soulaima

6+1 så jeg hjerteblink

Anmeld Citér

21. januar 2022

Anonym

I min første graviditet så jeg hjerteblink 5+5. Min menstruation var meget uregelmæssig efter p pille stop,  så jeg vidste ikke hvor langt jeg var. 

Anmeld Citér

21. januar 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
Anonym skriver:

Jeg har en tid hos gynækologen til scanning 5+4 grundet flere graviditetstab - bl.a graviditet udenfor livmoderen - derfor blev jeg lidt nysgerrig på om jeg kunne være heldig at se hjerteblink. Scanningen skal egentlig bare berolige mig til at se at fosteret ikke sidder udenfor livmoderen igen 

Så kan jeg godt forstå det. 

Man kan jo være heldig at se det, men tænk på at ferrilitetsklinikker først vil scanne fra 7+0 fordi man er sikker på hjerteblink der

Anmeld Citér

21. januar 2022

Anonym trådstarter

Lillehjerte skriver:

Så kan jeg godt forstå det. 

Man kan jo være heldig at se det, men tænk på at ferrilitetsklinikker først vil scanne fra 7+0 fordi man er sikker på hjerteblink der

Ja jeg tænker egentlig også bare at scanningen 5+4 viser at graviditeten sidder hvor den skal og så bliver jeg løbende scannet derefter. Forhåbentlig allerede ugen efter

Anmeld Citér

21. januar 2022

Anonym

5+6 og hjertetblinket var ret hurtigt fundet

Anmeld Citér

21. januar 2022

Kontrast

Jeg blev scannet i 6+2 og der var ikke hjerteblink. Fik at vide, at det var normalt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.