Meget tyngde meget tidligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.057 visninger
12 svar
1 synes godt om
18. januar 2022

Lambi90

Profilbillede for Lambi90

Hej søde jer, 

Jeg begynder så småt at tænke, at det her er noget der vil følge mig resten af graviditeten.

jeg har førhen ifb med cyster, smerter og undersøgelser, fået at vide at der ikke er ret meget plads "derinde" - derfor har jeg egentlig heller ikke spekuleret særlig meget i, at jeg allerede er vokset en del her 13+0. Ligner faktisk lidt min veninde da hun var uge 21  

Jeg har kun taget 3 kg på, der er kun 1, det er 1. Gang og jeg er okay god til at huske knibeøvelserne. Men min mave føles allerede så tung så tung.

fx idag på min gåtur fik jeg ret ondt på hjemvejen, og tyngden føles lidt som om at den hoppede op og ned som jeg tog skridt.

Har i mon oplevet lignende? Eller kender i alligevel nogle gode råd?

- har overvejet sådan en støtteting, men det er da bare ret tidligt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2022

B&J

Måske har du bare gået lidt for hurtigt og det er en smule pluk veer. Men kroppen forandre sig hele tiden nu er jeg godt nok i uge 31 men hele vejen igennem har det været så forskelligt fra hvor tung jeg syntes maven er og hvor meget energi og hurtigt jeg kan gå 

Anmeld Citér

18. januar 2022

Lambi90

B&J skriver:

Måske har du bare gået lidt for hurtigt og det er en smule pluk veer. Men kroppen forandre sig hele tiden nu er jeg godt nok i uge 31 men hele vejen igennem har det været så forskelligt fra hvor tung jeg syntes maven er og hvor meget energi og hurtigt jeg kan gå 

Jeg gik faktisk ikke ret hurtigt, da jeg var ret træt. Er plukveer ikke en anelse tidligt 13+0 ?

Anmeld Citér

18. januar 2022

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Måske få tjekket din urin for en urinvejsinfektion. Fik af vide af lægen at det godt kunne føles netop sådan. 

Anmeld Citér

19. januar 2022

fehår

Jeg ville også blive tjekket for urinvejsinfektion. Det kan føles meget mærkeligt, når man er gravid. Jeg har haft det tre gange denne graviditet, og den sidste gang havde jeg tyngdefornemmelse, plukveer og jag ned i skeden. Der var jeg i uge 11.

Anmeld Citér

19. januar 2022

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87
Lambi90 skriver:

Jeg gik faktisk ikke ret hurtigt, da jeg var ret træt. Er plukveer ikke en anelse tidligt 13+0 ?

Ved mit første barn, fik jeg meget tidligt plukveer. De troede det ikke men fik sat elektroder på maven hvor de kunne måle det. Kan ikke præcist huske hvornår det startede, men nok omkring uge 12-14. 

Ved 3. barn, fik jeg virkelig tidligt bækkenløsning(anede ikke det var det), det begyndte allerede så småt i uge 8. Men jeg slog det hen og tænkte det ikke var galt. I uge 14 måtte jeg sygemeldes. Men jeg brugte sådan et “bælte” til at spænde om maven. Det støttede virkelig godt, særligt når jeg gik og det hjalp rigtig meget på tyngdefølelsen. 

Bæltet var ikke super smart, men det hjalp og jeg tog det jo bare ind under tøjet så det ikke kunne ses. 

Det var i stil med det her:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

19. januar 2022

Lambi90

Tusind tak for jeres svar - jeg havde en urinstix liggende som jeg tog, og den bonede ud på leukocytter med det samme.

Så jeg må lige forbi lægen idag - jeg tror faktisk godt det kunne være det, jeg havde bare ikke lige tænkt tanken. Så tak! 

Det var præcis sådan et bælte jeg havde tænkt på. Har tænkt på at jeg får brug for det senere hen alligevel, pga stående og gående arbejde. Måske jeg vare skulle få det købt med det samme.

Anmeld Citér

19. januar 2022

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87
Lambi90 skriver:

Tusind tak for jeres svar - jeg havde en urinstix liggende som jeg tog, og den bonede ud på leukocytter med det samme.

Så jeg må lige forbi lægen idag - jeg tror faktisk godt det kunne være det, jeg havde bare ikke lige tænkt tanken. Så tak! 

Det var præcis sådan et bælte jeg havde tænkt på. Har tænkt på at jeg får brug for det senere hen alligevel, pga stående og gående arbejde. Måske jeg vare skulle få det købt med det samme.

Godt du tjekkede urin også. 

Jeg syntes virkelig det var alle pengene værd. Det koster lidt. Men jeg solgte mit efter brug.
Jeg købte først et i babysam som kun støttede det nederste af maven, men syntes det var dårligt og det rullede ligesom ned og så var det ubehageligt. 

Anmeld Citér

19. januar 2022

B&J

Lambi90 skriver:

Det er vist meget forskelligt fra person til person. Nej men kan jo være man har gået hurtigt nok jeg går langsomt syntes jeg men hvis jeg går mit langsomme jeg så er den helt galt så jeg sætter tempoet mere ned lige før sneglene kan følge med nu

Anmeld Citér

19. januar 2022

Lambi90

Hmm lægens test viste ingenting - hvilket er meget mærkeligt når hjemmetesten reagerede med det samme. Men de har da sendt den ind for en sikkerheds skyld og jeg skal ringe om 3 dage. Men jeg tror jeg tester derhjemme igen og hvis den stadog bonner ud, så ringer jeg til jordemoderen istedet for.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.