Bedste første møde med baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.197 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. januar 2022

Anonym trådstarter

Nu er der efterhånden ikke længe til termin, og jeg er begyndt at tænke på, hvordan vi bedst kan gøre tingene i forhold til storesøster på 2,5 år ❤️

Det er mht. at fortælle om at baby kommer nu eller ej. 

Når jeg begynder at få veer/skal på hospitalet, skal mormor passe hende imens. Tænker, at vi blot fortæller hende, at hun skal hjem til/overnatte hos mormor (hvilket hun er tilpas med). Og først, når jeg har født og mormor kører hende hjem, så fortæller mormor, at baby er kommet. Hvad har I gjort? Fortalt det helt fra start? 'Nu skal du hjem til mormor fordi mor skal have baby ud...' ��‍♀️

Frygter bare lidt, hun bliver utålmodig, hvis hun ved det helt fra starten, og evt ikke vil afsted, fordi det er ukendt for hende, hvad det betyder, når baby kommer.

Hvordan har I gjort? ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Da vores ældste endda var 4 år og jeg var gravid med lillesøster. Der var der den aften hvor farmor og farfar var ved os, der havde jeg veer hele aften mens de var der. Og inden de gik spurgt de vores datter om hun vil med dem hjem og overnatte. Så da de tog hende med og jeg fødte sent aften. Så kom de med hende dagen efter også mødt hun lillesøster, så sagde vi nu kom lillesøster ud. Jeg er gravid med nr 3 og er ikke så langt henne endnu, er kun 6+3 idag. Men når den tid kommer hvor jeg få veer så bliver det på samme måde hvor pigerne er ved deres bedsteforældre, også få den mindste som er til den tid ca lidt under 4 år, får det først at vide når baby er ude. Ja håber da det bliver på den måde.
så synes helt  klart at det for længe en på 2 et halv år hvis hun skal gå og tænke så længe hvad det vil sige når baby kommer. Så heller bare sige at hun skal med dem og overnatte og når du har født så kan hun møde lillesøster

Anmeld Citér

18. januar 2022

Anonym

Jeg afleverede min søn i vuggestue og mormor/morfar hentede ham og fortalte at nu var han blevet storebror. Jeg skulle bare til kontrol hos jordemor og have tid til igangsættelse og blev sendt direkte hen på fødegangen, da jeg åbenbart var 4cm åben. Heldigvis nåede min mand da med til fødslen. Storebror så ham først dagen efter da jeg var kommet hjem fra hospitalet, da jeg ikke ønskede at han skulle se mig i hospitalstøj. Idag ville jeg ønske at han var kommet ind på hospitalet, men han var 2 1/2 år så han opfattede heller ikke så meget af at der var kommet en baby. Han var mest bare genert i et par dage før han turde holde ham. 

Anmeld Citér

18. januar 2022

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Nu er der efterhånden ikke længe til termin, og jeg er begyndt at tænke på, hvordan vi bedst kan gøre tingene i forhold til storesøster på 2,5 år ❤️

Det er mht. at fortælle om at baby kommer nu eller ej. 

Når jeg begynder at få veer/skal på hospitalet, skal mormor passe hende imens. Tænker, at vi blot fortæller hende, at hun skal hjem til/overnatte hos mormor (hvilket hun er tilpas med). Og først, når jeg har født og mormor kører hende hjem, så fortæller mormor, at baby er kommet. Hvad har I gjort? Fortalt det helt fra start? 'Nu skal du hjem til mormor fordi mor skal have baby ud...' ��‍♀️

Frygter bare lidt, hun bliver utålmodig, hvis hun ved det helt fra starten, og evt ikke vil afsted, fordi det er ukendt for hende, hvad det betyder, når baby kommer.

Hvordan har I gjort? ��

Tænker det er bedst med at vente med at sige noget til baby er kommet ud. Tænk nu hvis I bliver sendt hjem igen eller at fødslen trækker ud. Så er det måske bedst for mormor at storesøster ikke ved noget. 
vi ventede med ar fortælle det til vores den ældste kom hjem. 

Anmeld Citér

18. januar 2022

Bettybom

Min datter blev 3 i sept. 

Vi sagde at jeg sku på hospitalet og føde baby. 
så først blev hun hentet af farmor om morgen og så kom mormor og hentede ved middags tid og overnattede hos hende. 

jeg blev på hospitalet til en overnatning med baby. Dagen efter kørte far efter store datter og sammen hentede de mig og baby på hospitalet. 

vi facetimede også ca 2-3 timer efter fødslen, så hun kunne se lillesøster rimelig hurtigt. 

vi har jo undervejs i graviditeten forklarede hende hvad der sku ske og hun har været en del af det, så hun kunne forberede sig på den lille. 

Anmeld Citér

18. januar 2022

Soulaima

Min søn var godt nok 5 år, men den dag jeg fik veer kom mormor og hentede ham og vi sagde bare at idag bliver du storebror. Han og mormor kom og besøgte os på fødestuen, og så tog han med mormor hjem igen og så hentede vi ham dagen efter

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.