Åhh nej har spist serano skinke!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.381 visninger
5 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. januar 2022

Anonym trådstarter

Jeg har lige testet positiv 4+3 og opdaget at ukogt kød er forbudt. Og har spist seranoskinke, som pålæg i tre dage i træk!

Tror i jeg har skadet vores baby?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2022

StineW79

Profilbillede for StineW79

Det sker der altså ik noget ved. Vh Stine 

Anmeld Citér

17. januar 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg har lige testet positiv 4+3 og opdaget at ukogt kød er forbudt. Og har spist seranoskinke, som pålæg i tre dage i træk!

Tror i jeg har skadet vores baby?

Nej selvfølgelig ikke. Tænkt på hvor mange der ryger, drikker og spiser hvad de vil frem til uge 5-6 stykker fordi de ikke anede de var gravide. De fejler jo heller ingen ting. Bare sørg for at spise sund og varieret nu når du er klar over det nu.  

Og tillykke med graviditeten

Anmeld Citér

18. januar 2022

Lambi90

Profilbillede for Lambi90

Anbefalingen er en ekstra sikkerhed mod toxoplasmose og listeria. Det er altså lun farligt for barnet hvis disse bakterier er til stede, hvilket der kan være risiko for - men du havde helt sikkert opdaget det nu hvis det var.

jeg er en af dem der ikke vidste jeg var gravid, og jeg har både drukket alkohol, alt for meget kaffe, røget cigaretter, drukket energidrik og spist rød bøf - jeg stoppede selvfølgelig så snart jeg fandt ud af det, og jeg er 13+0 idag med en sund og livlig lille fis

Så tag en dyb indånding og nyd din graviditet. Stort tillykke

Anmeld Citér

18. januar 2022

Anonym

Jeg har både spist serano, rød bøf, laks og tun… bruge også parfume i ny og næ og neglelak … alt med måde så er det altså ok  

Anmeld Citér

18. januar 2022

Maricella

Profilbillede for Maricella

Smitte med toxoplasmose er meget sjældendt i 1. trimester. Det handler om noget med at det smitter gennem moderkagen som helt i starten slet ikke er udviklet og et fungerende organ. Lige nu lever den af blommesækken. I 3. Trimester er smitterisikoen til gengæld stor, men konsekvenserne mindre alvorlige. Det var hvad min læge sagde til mig 1. Gang da jeg blev helt panisk over at have tømt vores kattebakke i flere uger før jeg fandt ud af jeg var gravid

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.