Graviditet udenfor livmoderen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

902 visninger
2 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. januar 2022

Lwow

Hej

Jeg er i gang med vores første stimuleret fryseforsøg efter ICSI.

Jeg blev gravid og var ellevild! Til kontrol blodprøven 10 dage efter blastocyst oplægning, viste mit hCG kun 44.. 3 dage senere viste det 76, 3 dage senere 156..

Klinikken er overbevist om at det er en graviditet udenfor livmoderen, men siger de ikke kan se det på en scanning da det er for tidligt. 
Jeg er derfor i dag stoppet på alt hormonmedicin på deres anbefaling. (Er 5+1 i dag)

Nu sidder jeg så bare og bliver meget i tvivl. Hvordan kan de være sikre på at det er en graviditet udenfor livmoderen når de ikke har scannet? Hvad hvis det nu er en rigtig graviditet bare med langsomme tal/udvikling? Er jeg så ved at fremprovokere en SA ved at stoppe medicinen?

Og hvad hvis de har ret (hvilket de jo nok har, de ved jo hvad de laver), hvorfor skal jeg så kun følges med blodprøver? En graviditet udenfor livmoderen kan jo blive alvorligt meget hurtigt

Spørgsmålene er mange! Og klinikken har lukket..

Nogen der har nogle input, gode råd eller erfaringer at dele ud af.

Mvh!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2022

Anonym

Jeg tror at grunden til de i første omgang kun vil (kan) følge med blodprøver er fordi de ikke ved hvor den sidder. Men når du er 5+ burde de kunne se en opklaring i livmoderen hvor den burde sidde, hvis den sidder rigtigt. 
Jeg var selv igennem en graviditet udenfor livmoderen i oktober. Det blev opdaget til en scanning 7+0 og først da 3 læger havde scannet mig fordi de ikke kunne se den i livmoderen som de burde. Det var helt stille og roligt. Blev indlagt på akutmodtagelsen om aftenen og blev først opereret næste morgen - bare lige for at berolige dig lidt nu det er weekend. 
pøj pøj med det hele

Anmeld Citér

15. januar 2022

Morpåudebane

Lwow skriver:

Hej

Jeg er i gang med vores første stimuleret fryseforsøg efter ICSI.

Jeg blev gravid og var ellevild! Til kontrol blodprøven 10 dage efter blastocyst oplægning, viste mit hCG kun 44.. 3 dage senere viste det 76, 3 dage senere 156..

Klinikken er overbevist om at det er en graviditet udenfor livmoderen, men siger de ikke kan se det på en scanning da det er for tidligt. 
Jeg er derfor i dag stoppet på alt hormonmedicin på deres anbefaling. (Er 5+1 i dag)

Nu sidder jeg så bare og bliver meget i tvivl. Hvordan kan de være sikre på at det er en graviditet udenfor livmoderen når de ikke har scannet? Hvad hvis det nu er en rigtig graviditet bare med langsomme tal/udvikling? Er jeg så ved at fremprovokere en SA ved at stoppe medicinen?

Og hvad hvis de har ret (hvilket de jo nok har, de ved jo hvad de laver), hvorfor skal jeg så kun følges med blodprøver? En graviditet udenfor livmoderen kan jo blive alvorligt meget hurtigt

Spørgsmålene er mange! Og klinikken har lukket..

Nogen der har nogle input, gode råd eller erfaringer at dele ud af.

Mvh!

Syntes det er vildt de bare “opgiver” dig pga lav hcg stigning,,, jeg ville personligt betale mig for en privat scanning. Selvom man ikke kan se andet end en prik 5+ så kan man se om der er noget i livmoderen eller ej 

Pøj pøj med det hele

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.