Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Omsorgsgiver skriver:
Jeg skal desværre have lavet 4 rodbehandlinger…jeg har ikke passet min tandlæge og det er så hvad der sker desværre… 2 i hver side øverst i munden, så hmm….hvor skal jeg så tygge henne i munden?? 
Jeg har fået lavet i en tand i overmunden..
min tandlæge sagde at der ingen begrænsninger var i forhold til spisning osv efterfølgende...
måske fordi den i forvejen har været repareret af flere gange så den er næsten mere plastik end tand..
men snak med tandlægen om bekymring om brugen af tænderne efterfølgende...
jeg var øm 2 dage efter og have en dag hvor bare at røre med tungen gav smertestjerne for øjnene.. men jeg havde gået længe før jeg fik rodbehandling hvor det viste sig at fyldningen har været en smule for høj så det var som et blåt mærke under tanden...
i dag ingen problemer og nyder ikke at skulle konstant være bekymret for om jeg kommer til at tygge med tanden.. for holy moly den var øm til sidst og jeg endte med at måtte tygge med de forreste tænder da den anden side blev "overbelastet" af jeg konstant tyggede der...
jeg har utrolig følsom mund og tandkød, og har ofte (over)følsomme tandhoveder..
jeg er glad for vores tandlæge kender mig og ved lige præcis hvor hun kan trykke eller ikke må trykke uden at sige noget først.. ellers havde jeg siddet i loftet flere gange undervejs til trods for bedøvelse..
Mit bedste råd er du skal finde en tandlæge der gør dig tryg så du ikke er bange oveni...
der er mange maskiner og lugte og grimme smage involveret...
de skyller f.eks. med noget der smager af svømmehal- ja ikke lugter af det men smager af lugten.. føj det var virkelig ubehageligt da der lige kom en bitte dråbe på min tunge.. det var så stærk at det brændte..
hos mig skulle de også brænde nerverne og det lugter værre end brændte hår... puha der ville jeg ønske jeg havde været stoppet i næsen...
Anmeld
Citér