Nervøs for vækst

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

617 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. januar 2022

Anonym trådstarter

Har været til kønsscanning kun 9 dage efter nakkefold og hun var kun vokset hvad der svarede til 4 dage. Scanningsdamen sagde, at alt inde for en uge var ok og at de voksede i ryk, men har ikke lige oplevet det med min datter og troede egentligt, at de voksede ret ens i starten? Har andre prøvet noget lignende. At blive sat 5 dage tilbage efter så kort tid?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2022

Anonym

Du bliver ikke sat tilbage. Datoen du fik til nakkefoldsscanningen er gældende

Jeg har prøvet at lillesøster var ca. 21 % for lille til alle scanninger efter nakkefoldsscanningen og ud kom en hel normal gennemsnits baby

Anmeld Citér

13. januar 2022

fehår

Jeg oplevede det samme med min første. Blev sat til 13+2 ved NF, tog til kønsscanning, da jeg var 14+5, men baby målte kun 14+0. Jeg blev meget bekymret og brugte alt for meget energi på at være nervøs. Ved MD var baby tilbage til at måle helt perfekt i forhold til terminsdato, og hun var helt gennemsnitlig ved fødsel.

Så her betød det intet

Anmeld Citér

13. januar 2022

BM2021

Jeg gik til scanninger med jævne mellemrum, og baby blev målt alt fra svaredende til 10 dage større og til 8 dage mindre. Og du skal huske på at det kun er et ca tal. 5 dage inden baby blev født blev hun målt til at veje 3,3 kg og ud kom en baby på 3. 

Hvis alt er ok, ville jeg ikke bekymre mig!

Anmeld Citér

13. januar 2022

Anonym

Der skal ikke meget til for at væksten kommer til at se skæv ud hvis det er to forskellige der måler inden for kort til, især tidligt i graviditeten. De sætter jo en markør to steder på fx lårbensknoglen og måler afstanden i mellem dem. Og det er jo vildt usandsynligt at to forskellige mennesker, på forskellige dage hvor babyen ikke ligger helt ens skulle lykkedes med at sætte de markører præcis ens. Så en lille afvigelse vil der jo altid være. 
Og det der med at babyer vokser ens er du vidst nok ved at være ude over nu her. Altså babyen vil jo begynde at få sine egne karakteristika efter jer og hvis i nu er lave i jeres familier eller har korte ben, små hoveder eller hvad ved jeg, kan det jo også være det der er ved at komme til udtryk. Jeg ville ikke være bekymret

Anmeld Citér

14. januar 2022

Anonym trådstarter

Tusinde tak for jeres mange svar! Det gør mig meget mere rolig og tryg. Vi har brugt længe på at lave lillesøster og også mistet undervejs, så det er en lidt andet, nervøs graviditet denne gang.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.