Anonym skriver:
Min datter er 4 måneder og sover stadig vildt meget, især om dagen. Hun sover 3-5 timer til formiddagslur, ofte tættere på 5 timer end på 3. Hun sover også en lur sidst på eftermiddagen på et par timer, samt en aften lur som kan vare alt fra 30 minutter til 2 timer. Om natten sover hun første stræk på 5-6 timer, bliver ammet, og sover så ind imellem 2-3 timer mere. Andre gange vågner hun helt op efter amningen og er vågen 2-3 timer midt om natten.
Jeg har en underlig fornemmelse i maven med den lange formiddagslur - synes det føles forkert. Hun er en meget glad baby der pludrer og griner, er god til at være på når vi leger osv. Men hun er jo aldrig vågen end mere end max 2 timer... Er jeg bare en pylret førstegangsmor der bare skal nyde at mit barn sover så godt, eller skal jeg evt begynde at begrænse længden af hendes formiddagslur?
Jeg synes ikke, du er pylret. Men jeg synes heller ikke, det lyder super optimalt med tre timers vågen tid om natten. Natten er til at sove og selvfølgelig spise, når de er så små.
Jeg havde rykket luren (gjorde det både med mit første og nu andet barn). Et barn på den alder sover cirka 15 timer i døgnet. Og 2 timers vågentid af gangen mindes jeg også som passende.
Jeg havde vækket ret præcist efter 1,5 time (svarende til 2 søvncyklus) om formiddagen. Givet den lange lur på 3 timer til frokost/over frokost og så 1 eller 2 kortere lure om eftermiddagen alt efter hvornår baby bliver puttet/står op og så det passer med 2 timers vågen tid.
Så natten bliver samlet på 10-ish timers søvn (selvfølgelig med mad) og 5-6-ish timer i dagstimerne. Men det er meget religion og følelser om vække/ikke vække fra søvn og løsreven viden om søvn.
Jeg købte et forløb hos en jordemoder med speciale i søvn. Hun hjalp med en døgnrytme, der passer både familien og baby. Alle sover, alle er glade, alle spiser og ingen nattefester. Nu på 7. måned 
Vh.
Anmeld
Citér