Øjenkontakt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.443 visninger
8 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. januar 2022

Anonym trådstarter

Jeg håber sådan, nogen kan give mit bekymrede mor hjerte lidt ro. Jeg har en dreng på 6 mdr, som pt. er i hans 5. Tigerspring, hvilket vi mærker på flere parametre. Han har førhen været super god med øjenkontakt, men den sidste uges tid er det som om, han ikke rigtig gider. Vi oplevede det også under sidste spring, at han var lidt tilbageholden med øjenkontakt, hvor det så lige pludselig en dag vendte og han var god igen. Men jeg kan dog stadig ikke lade være med at være bekymret, specielt når google skriger autisme, hvis man skriver om manglende øjenkontakt hos baby. Andre der har oplevet lignende perioder eller ved om det er normalt? Det skal lige siges at vi har øjenkontakt, blot kortvarigt, han smiler og griner stadig og pludrer konstant. Han er også med på titte-bøh lege.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2022

Anonym

Det har jeg ikke oplevet, men.. min erfaringer med børn som viser at have autisme, har som spædbørn generelt ikke haft øjenkontakt eller kunne fastholde selv samme. Og det er jo ikke jeres oplevelse. Endvidere så veksler spædbørn mellem deres "kunnen" under udvikling. Min baby har snakket løs siden hun nærmest var 3mdr men i perioder på flere dage kan hun ikke sige et kvæk. Så jeg tænker at din baby har det helt ok ❤

Anmeld Citér

13. januar 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det har jeg ikke oplevet, men.. min erfaringer med børn som viser at have autisme, har som spædbørn generelt ikke haft øjenkontakt eller kunne fastholde selv samme. Og det er jo ikke jeres oplevelse. Endvidere så veksler spædbørn mellem deres "kunnen" under udvikling. Min baby har snakket løs siden hun nærmest var 3mdr men i perioder på flere dage kan hun ikke sige et kvæk. Så jeg tænker at din baby har det helt ok ❤

Ja okay. Hvis det var autisme, ville det så ikke også vise sig på andre parametre? Jeg mener vi kan nemt få ham til at smile og grine, han pludrer helt vildt og søger vores retning, hvis vi er ude blandt folk. 

Anmeld Citér

13. januar 2022

Anonym

Anonym skriver:

Ja okay. Hvis det var autisme, ville det så ikke også vise sig på andre parametre? Jeg mener vi kan nemt få ham til at smile og grine, han pludrer helt vildt og søger vores retning, hvis vi er ude blandt folk. 

Muligvis, men tænker det er meget tidligt at stille diagnoser, og den manglende øjenkontakt (generelt) kan være en indikation på noget.

Jeg var iøvrigt overbevist om at baby var døv, fordi jeg kunne råbe uden reaktion - min læge sagde "ro på!! Dejligt du er opmærksom men ro på!!" Og baby er absolut ikke døv. Så jeg vil sige det samme til dig, dejligt at din dreng har så opmærksom en mor, men jeg er sikker på at han intet fejler!!

Anmeld Citér

13. januar 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Muligvis, men tænker det er meget tidligt at stille diagnoser, og den manglende øjenkontakt (generelt) kan være en indikation på noget.

Jeg var iøvrigt overbevist om at baby var døv, fordi jeg kunne råbe uden reaktion - min læge sagde "ro på!! Dejligt du er opmærksom men ro på!!" Og baby er absolut ikke døv. Så jeg vil sige det samme til dig, dejligt at din dreng har så opmærksom en mor, men jeg er sikker på at han intet fejler!!

Jeg tror også bare jeg har stirret mig blind på det, og derfor kun ser, når han undgår, fremfor når han søger øjenkontakten. Det er så svært ikke at bekymre sig om de små�� Tak for dine svar!����

Anmeld Citér

13. januar 2022

Anonym

Step away from google. Din sundhedsplejerske havde helt sikkert reageret, hvis dit barn var skingrende autist... og du kan hverken gøre fra eller til nu, hvis han er. Hvis de er overstimulerede (og det er jo ret sandsynligt under tigerspring) gider de i hvert fald slet ikke... og når man har den alder, så opdager man, at der er andet end mors ansigt i verden - og verden er stor og meget spændende og også lidt skræmmende Kram fra en mor, som også var skingrende bekymret for, om mit barn nu var autist, fordi hun ikke ville have øjnkontakt.

Anmeld Citér

13. januar 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Step away from google. Din sundhedsplejerske havde helt sikkert reageret, hvis dit barn var skingrende autist... og du kan hverken gøre fra eller til nu, hvis han er. Hvis de er overstimulerede (og det er jo ret sandsynligt under tigerspring) gider de i hvert fald slet ikke... og når man har den alder, så opdager man, at der er andet end mors ansigt i verden - og verden er stor og meget spændende og også lidt skræmmende Kram fra en mor, som også var skingrende bekymret for, om mit barn nu var autist, fordi hun ikke ville have øjnkontakt.

Oplevede du også, at din baby var tilbageholden med øjenkontakt  i forbindelse med tigerspring? Og hvornår blev det bedre med øjenkontakten?

og tak for dit svar❤️ Google er min værste fjende, men så svært at lade være med..

Anmeld Citér

13. januar 2022

Igen

Profilbillede for Igen

Mine børn er autister. Og bare roligt, det kræver langt mere end sporadisk manglende øjenkontakt før det kunne være relevant at overveje den mulighed. Hvis dit barn trives, så nyd det og lad være med at analysere på detaljerne

Anmeld Citér

13. januar 2022

Anonym

Anonym skriver:

Oplevede du også, at din baby var tilbageholden med øjenkontakt  i forbindelse med tigerspring? Og hvornår blev det bedre med øjenkontakten?

og tak for dit svar❤️ Google er min værste fjende, men så svært at lade være med..

Ja og nogle gange også udenfor tigerspring. Men så kom sundhedsplejersken eller naboen eller et andet ukendt ansigt, og så var baby ligepludselig på alligevel. Jeg var simpelthen for kedelig i perioder. Men jeg var meget nervøs... Og min mand grinede af mig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.