Plukveer gik i sig selv igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.236 visninger
12 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. januar 2022

Babyi2021

Profilbillede for Babyi2021

Halløj jeg er i uge 36 og i nat fik jeg plukveer som bed lidt, de gjorde lidt ondt, men det var til at holde ud. Jeg har siden uge 20 haft plukveer så det ikke noget unormalt for mig.

Jeg begynder dog at bruge appen ve timer fordi jeg synes der er en regelmæssighed over det og ganske rigtigt var i gennemsnit ca 5  minutter imellem alle plukveerne med en varighed på 51 sekunder. Appen beskrev at nu skulle man være klar fordi dette var starten på fødsels første stadie.

Det varede i en halv time og så stoppede det og jeg sov videre. I dag har der ikke været nogle plukveer som har taget til i styrke og absolut ingen tegn på at fødslen er igang/tæt på.

Andre der har prøvet det samme, hvor det også gik lidt over af sig selv igen.?  Og skal man bare forvente at den sidste ventetid kan være med regelmæssige plukveer med samme interval?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2022

Anonym

Jeg havde det sådan i 14 dages tid i min første graviditet. Døjede med plukkeveer fra uge 17 men i de sidste to uger var det slemt. Både JM og læge vurdere at det var min krop der gjorde stille og roligt klar til fødsel. 

Anmeld Citér

12. januar 2022

Babyi2021

Anonym skriver:

Jeg havde det sådan i 14 dages tid i min første graviditet. Døjede med plukkeveer fra uge 17 men i de sidste to uger var det slemt. Både JM og læge vurdere at det var min krop der gjorde stille og roligt klar til fødsel. 

Okay, så kan der jo stadig godt gå noget tid før det sker. Jeg nåede nemlig at tænke om det så lidt er en indikation på at det sker indenfor de næste par dage, men det behøver det jo ikke at være så.

Anmeld Citér

12. januar 2022

Anonym

Okay, så kan der jo stadig godt gå noget tid før det sker. Jeg nåede nemlig at tænke om det så lidt er en indikation på at det sker indenfor de næste par dage, men det behøver det jo ikke at være så.

Det er jo svært at sige for mig tog det yderligere 14 dage, men det er jo ingen garanti for at dit ikke pludselig går igang i morgen. Jeg blev tjekket 2 gange på fødegangen, hvor de tjekkede livmoderhals og styrken på plukveerne,, så jeg ville ikke tøve med at blive tjekke hvis det sker igen. Dog gad de ikke se mig mere da ramte 37+0, da jeg så var indenfor termin  

Anmeld Citér

12. januar 2022

Babyi2021

Anonym skriver:

Det er jo svært at sige for mig tog det yderligere 14 dage, men det er jo ingen garanti for at dit ikke pludselig går igang i morgen. Jeg blev tjekket 2 gange på fødegangen, hvor de tjekkede livmoderhals og styrken på plukveerne,, så jeg ville ikke tøve med at blive tjekke hvis det sker igen. Dog gad de ikke se mig mere da ramte 37+0, da jeg så var indenfor termin  

Okay så de er interesseret i at tjekke det, så længe man ikke har ramt 37+0? 

For jeg havde ellers bare tænkt at jeg ville vente til jeg fik veer, men måske er det en god idé at ringe så?

Anmeld Citér

12. januar 2022

Haooy_3

Profilbillede for Haooy_3

Jeg oplevede det også et par gange nogle uger op til min første fødsel, mine plukkeveer gjorde bare aldrig ondt, men kom regelmæssigt.

Den fødsel startede med vandafgang en uge før termin, hvor der først kom veer efter en halv time efter vandet var gået. De veer gjorde ondt nærmest fra samme sekund de kom, men der gik også kun 5 timer fra første ve til jeg havde født. Men ingen graviditeter er ens spændende hvornår det sker

Håber mit skriv giver mening. Vi sover ikke så godt for tiden herhjemme. Så det er en meget træt mor besked det her

Anmeld Citér

12. januar 2022

Anonym

Okay så de er interesseret i at tjekke det, så længe man ikke har ramt 37+0? 

For jeg havde ellers bare tænkt at jeg ville vente til jeg fik veer, men måske er det en god idé at ringe så?

Hvis man har begyndende fødsel før 37+0 vil de altid prøve at stoppe det så ja de vil ofte gerne se en inden man rammer 37  

men selvfølgelig kun hvis de gør ondt og kommer regelmæssigt 

Anmeld Citér

12. januar 2022

Babyi2021

Haooy_3 skriver:

Jeg oplevede det også et par gange nogle uger op til min første fødsel, mine plukkeveer gjorde bare aldrig ondt, men kom regelmæssigt.

Den fødsel startede med vandafgang en uge før termin, hvor der først kom veer efter en halv time efter vandet var gået. De veer gjorde ondt nærmest fra samme sekund de kom, men der gik også kun 5 timer fra første ve til jeg havde født. Men ingen graviditeter er ens spændende hvornår det sker

Håber mit skriv giver mening. Vi sover ikke så godt for tiden herhjemme. Så det er en meget træt mor besked det her

Det giver helt fint mening. Jeg føler også bare at min krop "gør sig klar", men jeg er lidt spændt på om jeg så føder før tid.

Anmeld Citér

12. januar 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Med min datter havde jeg dagligt smertefulde og regelmæssige plukveer og småveer fra uge 38, og de gik altid i sig selv igen nogle timer senere.. Var konstant inde for at blive tjekket.. Fødte 41+3

Med min søn havde jeg i perioder småveer, der også var regelmæssige fra uge 35 (havde virkelig kraftige veer en enkelt dag i uge 35).. Fødte 40+1 efter igangsættelse pga. sukkersyge.. 

Så mit svar er, at jo det sker desværre tit, at man har regelmæssige og evt. smertefulde plukveer/småveer den sidste tid.. Men ring når du mistænker, at der kan være noget 

Anmeld Citér

13. januar 2022

Savanna

Profilbillede for Savanna
Anonym skriver:

Hvis man har begyndende fødsel før 37+0 vil de altid prøve at stoppe det så ja de vil ofte gerne se en inden man rammer 37  

men selvfølgelig kun hvis de gør ondt og kommer regelmæssigt 

Det er ikke helt sandt. Efter uge 34 vil de ikke forsøge at stoppe fødslen, da babys lunger er kan klare sig.

https://www.sundhed.dk/borger/patienthaandbogen/graviditet/sygdomme-og-komplikationer/komplikationer-i-graviditeten/for-tidlig-vandafgang/

https://www.alt.dk/boern/gravid-uge-34

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.