Tvillinger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

661 visninger
3 svar
1 synes godt om
12. januar 2022

NH

Profilbillede for NH

Hej med jer...

Jeg ved godt at i i teorien ikke kan hjælpe mig, men det kværner rundt mit hoved, og vil alligevel gerne have jeres tanker med.

Jeg er gravid med nr. 3. 

Med de to første kunne jeg først teste positivt omkring uge 5. Selv der var testen meget svag. De var HELT negative 4+0 ved begge to.

Ved denne graviditet testede jeg meget positivt 3+5 og ved 4+0 er test- og kontrolstregen lige stærke.  

Jeg har brugt ægløsningsstrips og styr på min cyklus, så det kan ikke være fordi jeg er længere henne end jeg tror.

Så nu til spørgsmålet.

Hvad kan give den store ændring i forhold til mine to andre graviditeter? Hvorfor er HCG niveauet SÅ meget højere denne gang? Kan det være tegn på tvillinger?

Jeg køber mig til en scanning når jeg er omkring 6-7 uger henne. Så får svar der, men ventetiden er ulidelig.

Vh Nina

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2022

Morpåudebane

Alle graviditeter er forskellige, og kroppen danner hcg forskelligt. Det er derfor ikke nogen garanti at du er gravid med tvillinger fordi du tester tidligt. 
jeg testede tydeligt positiv 3+3 i min Sidste graviditet og der var kun én. Denne gang kunne jeg først teste tydeligt 3+5 men slet ikke lige så tydeligt som sidste graviditet

Anmeld Citér

12. januar 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Er enig med morpåudebane.  Graviditeter er forskelig selvom det er den samme kvinde. Så det kan man ikke sige at pga graviditet er anderleds eller man tester tidligere eller senere, at det betyder tvillinger. Det eneste der kan fortælle dig om der er en eller flere, det er scanningen. 

Anmeld Citér

12. januar 2022

CBbaby

Jeg testede tydeligt postiv i 3+2 med min ældste

testede positivt i 4+1 med tvillinger (dog endte det i MA med begge i uge 11) 

positiv med min yngste i 3+0 

Det har rigtig meget at sige med dit mad og væske indtag. Og den mad du spiser. Har du spist vandindholdige madvarer som suppe osv så kan stregen være svagere. Der er ret mange faktorer. 
Derfor man siger, en steg er en streg :-) 

Og tillykke.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.