Privat fødsels forberedelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

867 visninger
4 svar
1 synes godt om
10. januar 2022

Naha

Vi går og overvejer om vi skal betale 1500 kr for et privat fødsels forberedelses forløb.

Men er det overheovde det værd? Vi er meget i tvivl.

Jeg er 2 gangs og har aldrig haft det før PGA en fejl fra joedmoedern side i min første graviditet. Det er min mands første barn, så han aner intet om fødsler osv. 

Vil også gerne høre mændenes erfaringer hvis de er her inde også  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2022

Janni2

Hvis fødselsforberedelsen er på samme niveau som den var på, da jeg var gravid i efteråret 2020 vil jeg 100% anbefale at gøre det, hvis I har pengene! Vi gjorde det og var SÅ glade for, at der var tid til ordentlig gennemgang og spørgsmål. Det på hospitalet var bare en gennemgang af fødslens faser, dårlig kaffe og så farvel igen...

Anmeld Citér

11. januar 2022

Kir

Jeg var gravid i 2020 og havde ikke ordentlig fødselsforberedelse pga corona, hospitalet havde lavet nogle film i stedet. Men jeg gik til noget gravide svømning hvor der også var fødselsforberedelse, det var super godt. Det gav bare meget mere at være der fysisk og kunne stille spørgsmål. Og kunne snakke med de andre gravide og have samtaler om det hele. Kan ikke huske noget som helst fra filmene, men kan stadig huske en del fra kurset  

Anmeld Citér

11. januar 2022

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar

Da min mand og jeg gik til fødselsforberedelse i det offentlig for 13-14 år siden var det super godt. Det var et par særdeles friske jordemødre som lavede lidt sjove gennemgange af de situationer de oplever til daglige. Jeg kan husket, at jeg efter fødslen tænkte at det var lige præcis hvad de havde fortalt, så der var noget trygt i at kende lidt til de situationer som kan opstå, hvordan man trækker vejret og at man skal lytte til sin jordemoder, for hun ved altså en del.

Så jeg tænker at pengene er givet godt ud, så man kan føle sig en smule forberedt på alt det som kan ske - måske din mand også kan finde ud af eller få bekræftet at han faktisk er vigtig selvom de godt kan føle sig kørt ud på et sidespor og ikke føler de kan bidrage med så meget.

Anmeld Citér

11. januar 2022

BM2021

Jeg tænker det er penge godt givet ud.

Jeg var gravid under corona = ingen fysisk forberedelse men nogle film man kunne se og det følte jeg mig absolut ikke forberedt omkring, hvad værre var så var jeg gravid med et barn I UK (spørg om jeg var ved at skide grønne grise).

Jeg lyttede til podcasten 'fødselskanalen' og den var en kæmpe hjælp og meget forberedende. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.