Jobtilbud og fertilitetsbehandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.078 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. januar 2022

Anonym trådstarter

Vi er i fertilitetsbehandling da vi brændende ønsker os et barn mere. 
Jeg er ansat i det offentlige, hvor min chef godt ved vi er i fertilitetsbehandling, da jeg har skulle have fri på forskellige tidspunkter. 

Jeg er nu blevet headhuntet til en stilling i det private. Jeg trives ikke særlig godt på mit nuværende arbejde, og havde uanset ville søge nye græsgange på den anden side af en eventuel barsel. 
Fortæller man at man er i behandling eller hvordan griber man det an? Er der nogle herinde der har været i samme situation? Hvad har I gjort?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2022

esioul

Jeg fortalte det ikke, da det ikke var det der skulle afgøre om jeg fik jobbet. 

Anmeld Citér

7. januar 2022

Sommersol2021

Profilbillede for Sommersol2021

Kan godt følge din tvivl omkring det. 

Jeg har ikke været i behandling men har været i gang med projekt baby siden november 2020 (har haft nogle tab undervejs). Jeg tænkte også meget over det da jeg skiftede job her i januar. Og det er selvfølgelig faldet sådan sammen at jeg opdagede en uge før jobstart, at jeg er gravid igen. Jeg har ikke sagt noget. Jeg vidste jo ikke, hvor lang tid der ville gå, før jeg blev gravid igen.

Jeg har lidt dårlig samvittighed, men der er ikke så meget at gøre. Livet skulle gå videre mens vi venter på det lykkes med baby. 

Anmeld Citér

7. januar 2022

Anonym

Jeg fortalte det og blev mødt med megen forståelse, hvilket var en lettelse. Specielt da jeg så blev gravid naturligt men mistede. Mine nye kollegaer tog det derimod ikke pænt og blev sure over de havde ansat én der alligevel skal på barsel. 

Hvis du er blevet headhuntet er det muligvis fordi de har svært ved at finde en og derved vil de måske være mere åbne. Tror du skal gøre op med dig selv hvordan du selv har det med det. Jeg kunne mærke at jeg var nødt til at sige det.

Anmeld Citér

8. januar 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg fortalte det og blev mødt med megen forståelse, hvilket var en lettelse. Specielt da jeg så blev gravid naturligt men mistede. Mine nye kollegaer tog det derimod ikke pænt og blev sure over de havde ansat én der alligevel skal på barsel. 

Hvis du er blevet headhuntet er det muligvis fordi de har svært ved at finde en og derved vil de måske være mere åbne. Tror du skal gøre op med dig selv hvordan du selv har det med det. Jeg kunne mærke at jeg var nødt til at sige det.

Altså blev det mødt med stor forståelse fra chefen, men ikke de øvrige kollegaer? 

Anmeld Citér

8. januar 2022

Anonym trådstarter

Sommersol2021 skriver:

Kan godt følge din tvivl omkring det. 

Jeg har ikke været i behandling men har været i gang med projekt baby siden november 2020 (har haft nogle tab undervejs). Jeg tænkte også meget over det da jeg skiftede job her i januar. Og det er selvfølgelig faldet sådan sammen at jeg opdagede en uge før jobstart, at jeg er gravid igen. Jeg har ikke sagt noget. Jeg vidste jo ikke, hvor lang tid der ville gå, før jeg blev gravid igen.

Jeg har lidt dårlig samvittighed, men der er ikke så meget at gøre. Livet skulle gå videre mens vi venter på det lykkes med baby. 

Det er lige præcis sådan jeg har det, at vores liv ikke skal være på stand-by mere. Vi har været i gang med projekt baby i halvandet år. Jeg har gerne ville skifte job lige så længe, men det har bare været mere convenient at blive i det offentlige. Men det er bare lang tid ikke at være glad for sit job

Mit issue ifht jobtilbuddet er at jeg kommer til at skulle have fri et par gange i løbet af en måned. Hvis vi ikke havde været i behandling var jeg slet ikke i tvivl om at jeg ikke skulle sige noget. Men lige netop det med at skulle have fri til besøg klinikken synes jeg er lidt udfordrende. 

Anmeld Citér

10. januar 2022

Anonym

Anonym skriver:

Altså blev det mødt med stor forståelse fra chefen, men ikke de øvrige kollegaer? 

Ja, jeg fortalte det da de tilbød mig jobbet. Til chefen, som sagde at det jo bare er sådan det er, når man ansætter kvinder I den fødedygtige alder. Da jeg så blev gravid naturligt, men mistede, var jeg nødt til at fortælle det til mine kollegaer fordi jeg stotudede. De sagde da at det var de kede af, men bag min ryg brokkede de sig over at chefen havde ansat én der skal have børn.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.