Svingende cyklus - kan læge hjælpe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.194 visninger
3 svar
0 synes godt om
7. januar 2022

Anonym trådstarter

Hej med jer. 
Jeg har lige fået min menstruation efter en svag svag streg på dag 44. 
Mine cyklusser er begyndt at svinge meget efter jeg fødte i juni 2020. 
Vi vil gerne lave en 2.0������ men synes det er svært, når jeg ikke ved hvornår ægløsning rammer. Hvilken ægløsningstest kan I anbefale? 

Min cyklus fra august 2020 til nu lyder således: 41, 35, 36, 26, 38, 41, 32, 34, 35, 35, 32, 32, 42 og 45 dage. 

Har I nogen erfaring med, om lægen kan hjælpe med at regulere det lidt, eller er det bare sådan det er? ����‍♀️ 

Billede af min test skulle gerne være vedlagt 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2022

__anonym

Profilbillede for __anonym

Hej med jer. 
Jeg har lige fået min menstruation efter en svag svag streg på dag 44. 
Mine cyklusser er begyndt at svinge meget efter jeg fødte i juni 2020. 
Vi vil gerne lave en 2.0������ men synes det er svært, når jeg ikke ved hvornår ægløsning rammer. Hvilken ægløsningstest kan I anbefale? 

Min cyklus fra august 2020 til nu lyder således: 41, 35, 36, 26, 38, 41, 32, 34, 35, 35, 32, 32, 42 og 45 dage. 

Har I nogen erfaring med, om lægen kan hjælpe med at regulere det lidt, eller er det bare sådan det er? ����‍♀️ 

Billede af min test skulle gerne være vedlagt 

Jeg ville nok starte med at teste for æl ud fra den korteste cyklus jeg har haft for at være sikker på at fange den. Samtidig kigge efter æl symptomer (hvis du har det?) og notere dette ned. Jeg bruger appen Clue

Jeg bruger æl-test fra Babyplan, og supplere med Clearblues digitale æl-teste for at bekræfte resultatet på strimmeltestene, da de giver et klart svar med det samme.

De digitale kan man bruge med morgenurin, hvorimod det anbefales at teste efter kl. 10.00 på alm. strimmelteste da det ellers kan give et falsk resultat

Anmeld Citér

7. januar 2022

Soulaima

Jeg har selv fået uregelmæssig menstruation og de sidste 8 mdr har den ligget imellem 16 og 42 dage. Jeg har i dag været hos lægen og har fået taget en masse blodprøver - så nu venter jeg bare på svar fra dem.

Anmeld Citér

8. januar 2022

2017morigen

Ved du reelt om du var regelmæssig før du fik dit første barn? 

Jeg har har tørt måtte konstatere at det var jeg nok ikke. Kunne ikke rigtigt huske da jeg har været på p piller i en del år før det første barn. Min ældste er nu teenager og har brugt kobberspiral efter den fødsel. Efter vores sidste barn er min mand steriliseret. Min mens er atadigvæ som dine, måske endda mere uregelmæssige.

Jeg er tjekket for pco x 2 så for mig er ikke rigtigt noget at gøre andet end at leve med det da uregelmæssighed er min normal.

I forhold til at få børn er jeg rimelig hurtigt blevet gravid simpelthen ved at dyrke sex i gennemsnit hver 3-4 dag. Og give den ekstra gas ved større lyst. Jeg bliver ofte ret liderlig når jeg har ægløsning. Så jeg ville prøve at give det tid i op til 6måneder til 1 året aktiv prøvning inden jeg ville gøre mere med mindre andet taler for at handle hurtigere. F.eks hvis I er i den ældre ende fertilitetsmæssigt eller hvis i fik hjælp til nr 1

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.