At se andres lykke mens man selv lige har mistet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.914 visninger
4 svar
0 synes godt om
5. januar 2022

Anonym trådstarter

Pyha, jeg har lige set en veninde offentliggøre hendes graviditet. Det er første ud af 2 veninder jeg kender som er sat til samme måned som jeg var sat til.. Jeg oplevede den 5 dec. min anden spontane abort i træk, hvor jeg mistede 8+6 henne. Jeg har på blot 3 måneder (næsten 4) oplevede 2 tab, og er allerede nu i "halv udredning" gennem min gynækolog. Men hold nu op hvor er det hårdt at blive mødt med sådan et opslag. Jeg brød bare helt sammen i gråd og kan slet ikke se glæden i andres graviditeter..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2022

__anonym

Profilbillede for __anonym
Anonym skriver:

Pyha, jeg har lige set en veninde offentliggøre hendes graviditet. Det er første ud af 2 veninder jeg kender som er sat til samme måned som jeg var sat til.. Jeg oplevede den 5 dec. min anden spontane abort i træk, hvor jeg mistede 8+6 henne. Jeg har på blot 3 måneder (næsten 4) oplevede 2 tab, og er allerede nu i "halv udredning" gennem min gynækolog. Men hold nu op hvor er det hårdt at blive mødt med sådan et opslag. Jeg brød bare helt sammen i gråd og kan slet ikke se glæden i andres graviditeter..

Det er jeg ked af at læse  har selv mistet 3 gange indenfor 8 mdr. ca. 

Jeg havde det også rigtig svært ved andres annonceringer i starten, men det er blevet meget bedre med tiden.
Du er ikke alene om de følelser du sidder med

Anmeld Citér

6. januar 2022

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Det er bare så hårdt!! Jeg forstår dig til fulde! Husk at lade dig selv rumme alle følelserne og vide at de er helt normale og velkomne

Har selv været igennem det, netop med termin tæt på hinanden. Få dage faktisk. 

Anmeld Citér

6. januar 2022

Ønskebarn22

Stort kram! Vi er i helt samme båd! Det er så hårdt - og det er så okay at have det som vi har det! ❤

Vi mistede 3 mrd henne, og under 14 dage efter kom der en lille baby i den tætteste del af familien, plus to veninder fødte indenfor en måned efter.. Hold kæft hvor er det hårdt.. alle i familien er helt oppe og køre over den lille og nusse pusser osv, og det skal de hjertens gerne bare gøre, men ingen spørger til hvordan jeg har det.. jeg synes det er underligt de ikke kan rumme begge dele.. Men vores tab er ligesom bare "ovre".. Det er glemt nu..det snakker vi ikke mere om..  Det er jeg bare ikke lige ��

Så jeg er 100% med dig, og jeg har virkelig ondt af, at du er tvangsindlagt til at følge med i deres graviditeter, når i var lige langt ❤��

Anmeld Citér

6. januar 2022

AnoMor

Det er helt i orden at være ulykkelig og ikke at kunne glæde sig på veninders vegne. Det må du slet ikk have dårlig samvittighed over. Men du må selvfølgelig heller ikk lade det gå udover dem, hvilket jeg heller ikke tror du gør, jeg nævner det kun fordi jeg selv har stået i situationen, bare som veninden da jeg blev gravid med min søn. Havde en veninde der havde mistet rigtig mange gange gennem flere år og da jeg så blev uplanlagte gravid og valgte at beholde. Så blev jeg ellers haglet ned med at jeg ville blive en dårlig mor, at jeg ikke fortjente det når han ikke var planlagt og faren aldrig ville tage ansvar osv. Selvom jeg forstod hendes sorg. Så var det jo ikk min skyld hun ikk kunne blive gravid. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.