Så blev det januar…

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

766 visninger
5 svar
4 synes godt om
5. januar 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ

Hey alle, 

øv - i foråret/sommer var jeg på kostplan og tabte mig 6kg! Hurra, de er alle røget på igen! 
jeg vil så gerne finde den der geniale vej, hvor jeg bare kunne få noget god kost og tabe mig og holde vægten! 
jeg har ikke meget tid i hverdagen som sådan, så maden må ikke være omfattende, at skulle lave…. Fordi jeg også har mand og tre børn, skulle de helst kunne spise det samme. 
nogen der bare har fundet mirakel midlet?  Og hvor vægttabet har holdt? 
Fx ved en eller anden klog person der har ændret jeres mindst… kalorietællee…. Whatever - jeg de klar til input! 
jeg er ikke sådan super overvægtig - 80kg/166 høj. Men jeg er for tyk! I know. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2022

__anonym

Profilbillede for __anonym
CKJ skriver:

Hey alle, 

øv - i foråret/sommer var jeg på kostplan og tabte mig 6kg! Hurra, de er alle røget på igen! 
jeg vil så gerne finde den der geniale vej, hvor jeg bare kunne få noget god kost og tabe mig og holde vægten! 
jeg har ikke meget tid i hverdagen som sådan, så maden må ikke være omfattende, at skulle lave…. Fordi jeg også har mand og tre børn, skulle de helst kunne spise det samme. 
Fx ved en eller anden klog person der har ændret jeres mindst… kalorietællee…. Whatever - jeg de klar til input! 

Jeg startede med at tabe mig i januar 2021 (tabte ca. 6 kg i 2021). 
Startede ud med mk-principperne, så talte jeg kalorier (kalorieunderskud) og skrev det i Lifesum. Og nu bruger jeg Sense (skriver stadig ind i Lifesum). 
Indtil videre synes jeg, at Sense virker bedst på mig, og der findes mange bøger med det! Vidst også én/nogle til hele familien

Anmeld Citér

5. januar 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ
__anonym skriver:

Jeg startede med at tabe mig i januar 2021 (tabte ca. 6 kg i 2021). 
Startede ud med mk-principperne, så talte jeg kalorier (kalorieunderskud) og skrev det i Lifesum. Og nu bruger jeg Sense (skriver stadig ind i Lifesum). 
Indtil videre synes jeg, at Sense virker bedst på mig, og der findes mange bøger med det! Vidst også én/nogle til hele familien

Mk? Hvad er det? Og hedder appen Lifesum? 

Anmeld Citér

5. januar 2022

__anonym

Profilbillede for __anonym
CKJ skriver:

Mk? Hvad er det? Og hedder appen Lifesum? 

Det er nemmere hvis du bare googler MK principperne eller Michelle Kristensen (hun står får MK principperne). Hun har også en app. Tror noget er gratis ellers kan man betale omkring 50 kr. i måneden for at tilgå en masse opskrifter. 
Ja, Lifesum er en app

Anmeld Citér

5. januar 2022

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
CKJ skriver:

Hey alle, 

For mig virker intermitten fasting, eller 16/8 modellen på dansk, rigtig godt. Jeg begrænser ikke hvad jeg spiser, men hvornår jeg spiser. Dvs i praksis springer jeg morgenmaden over og spiser så normalt variereret til frokost og aftensmad. For mig virker det bedst hvis jeg får min morgenkaffe, selvom der er mælk og sukker i så den egentlig bryder fasten. Men uden den bliver jeg alt for sulten og overspiser eller snacker for meget når jeg så begynder at spise. 

Jeg har tabt lige over 15 kg siden slutningen af maj 21. I september begyndte jeg at løbe 3 dage om ugen. Bare en kort tur på 15 minutter. Det har virkelig sat skub i vægttabet også! Og nu er jeg begyndt at træne i fitness 2 dage om ugen også, for at få lidt styrke på. Det virker for mig!

Anmeld Citér

5. januar 2022

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
CKJ skriver:

Hey alle, 

Mit bedste råd er ikke at gå på kur...

du skal finde en balance mellem mængden af mad og aktivitet der passer til dit liv..

jeg er selv en hel del større end dig og ved jeg skal ned i vægt men jeg har accepteret at det kommer til at tage lang tid for ellers bliver det yo-yo effekten og det er meget mere ødelæggende på mange flere områder...

så accepter at det tager tid.. og lad være med at dunke dig selv i hovedet over at du nu fik taget et ekstra stykke chokolade eller kage den ene dag for det gør ingenting positivt...

de første 5-6 kg er de allernemmeste at komme af med hvis man er overvægtig.. kan ikke lige huske hvorfor det er dog...

de næste 5 tager ofte dobbelt så lang tid..

Da jeg var på 130 og skulle ned ad tog det mig 8 måneder at ramme 100 kg... da jeg kom under de 100 kg gik det lidt hurtigere da det blev nemmere at bevæge mig mere uden at det gjorde ondt og jeg blev dårlig..

jeg er 168- vægt lige nu 103.. ca...

jeg kommer aldrig ned på 75 som BMI statistikken siger for der har jeg været og jeg endte med konstant at fryse og have ondt i mine led...

mit mål er 85-90 kg og det skal nok lykkes.. når jeg går i gang.. lige nu er det ikke der mit fokus er...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.